ΘΕΑΤΡΟ

Strong Born: Μία εξαιρετική χοροθεατρική παράσταση στο Φεστιβάλ Αθηνών

Strong Born: Μία εξαιρετική χοροθεατρική παράσταση στο πλαίσιο τού Φεστιβάλ Αθηνών, Κωνσταντίνος Μπούρας

Σημειώσεις στο δημοσιογραφικό μου μπλοκάκι: Ρυθμός Χρόνος. Παλμός μέτρηση του χρόνου. Θα αντιλαμβανόμασταν έτσι τον Χρόνο εάν δεν είχαμε αυξομειούμενη καρδιακή λειτουργία; Ψυχοπαθέστατος ο άρρυθμος. Ο ιδιόρρυθμος εντάσσεται αρμονικά στην πολυμορφία τού Κόσμου. Ο Χορός είναι το τελευταίο καταφύγιο τής ποίησης στο θέατρο. Συνήθως ενοχλούνται οι διπλανοί θεατές από αυτή τη γραφομανία.

Ο Κριτικός ως Παρατηρητής που επηρεάζει με κβαντομηχανικό τρόπο το παρατηρούμενο θέαμα-ακρόαμα. Αυτό το περίεργο “στούντιο εφέ” όταν ο παρατηρούμενος αντικατοπτρίζεται στον παρατηρητή και τροποποιεί υποσυνείδητα την στάση και την συμπεριφορά του ανάλογα με την ανάδραση (feed back) που εισπράττει είναι και ο κύριος λόγος πως απαγορεύεται η βιντεοσκόπηση (ή ακόμα και η φωτογράφηση) εν ώρα παράστασης (με ή χωρίς φλας), γιατί ο ηθοποιός-χορευτής-τραγουδιστής χάνει τη συγκέντρωσή του.

Σε επίσημες, προγραμματισμένες βιντεσκοπήσεις παραστάσεων, το βιντεοσκοπούμενο αποτέλεσμα δεν είναι το ίδιο. Οι ερμηνείες χάνουν μεγάλο μέρος από τον αυθορμητισμό τους και γίνονται επιτηδευμένες. Επανέρχομαι στον κριτικό-παρατηρητή που επιμένει να σημειώνει σχόλια στο μπλοκάκι του εν ώρα παράστασης. Έχω βιώσει απαξιωτικές και ανοίκειες επιθέσεις διπλανών καθημένων γιατί τους ενοχλεί αυτός ο ανώνυμος “ηθοποιός” στον ρόλο του βωβού Σχολιαστή.

Στο “Υπόμνημα” τού Βάσλαβ Χάβελ που σατιρίζει την γραφειοκρατία, υπάρχει ένας καλοντυμένος δημόσιος υπάλληλος που σωπαίνει σε όλη τη διάρκεια τού έργου για να εκραγεί λίγο πριν το τέλος, ανακράζοντας στεντορεία τη φωνή: «Κάτω η γραφειοκρατική ξύλινη γλώσσα! Ζήτω η ζωντανή ανθρώπινη λαλιά!». Είναι ένας ρόλος που έχω υποδυθεί στο τότε ΘΕΑΤΡΟ ΜΟΝΤΕΡΝΟΙ ΚΑΙΡΟΙ την χειμερινή θεατρική περίοδο 1989-1990.

Έτσι λοιπόν, παρακολουθώντας αυτό το εξαιρετικό χοροθέαμα που με ενέπνεε να σημειώνω σκέψεις μου στο χαρτί (όπως οι πιο πάνω) ο πάρα-δίπλα θεατής μού χτύπησε πολύ δυνατά και πολύ άσχημα το χέρι! Σημεία των καιρών…

Strong Born

Ως προς την παράσταση αυτή καθ’ εαυτή τώρα, οι απόλυτα συντονισμένες καλλιτέχνιδες (που συναπάρτιζαν κάποια στιγμή ένα ζωντανό άγαλμα τής τρίμορφης Εκάτης – με ενωμένες τις σπονδυλικές του στήλες σε μία ενιαία στήλη φωτός) είχαν δουλέψει τόσο πολύ με την βιοενέργεια έτσι ώστε η kundalini τους είχε εκραγεί σε μια πανδαισία ηχοχρωμάτων. Απόλυτα εκστατική εμπειρία, με τη ζωντανή μουσική να ακολουθεί και άλλοτε να προηγείται.

Σπάνια ευωχία, από τις λίγες που αναζητά ο επαρκής θεατής καταμεσής τού αθηναϊκού υγρού καύσωνα. Εύγε και πάλι εύγε σε όλους τους συντελεστές αυτού τού ποιητικού, συνθετικού, μουσικοχορευτικού κι άκρως δραματικού (μέσα στη σιωπή τής γλώσσας) τελετουργήματος/τεχνουργήματος/θαύματος.

Μετά Λόγου Γνώσεως…

 


 

Strong Born

Σύλληψη – Χορογραφία Kat Válastur

Ερμηνεύουν Xenia Koghilaki, Noumissa Sidibé, Tamar Sonn

Μουσική – Live Performance Valentina Magaletti

Σχεδιασμός φωτισμού – Τεχνική διεύθυνση Martin Beeretz

Συνεργασία για τον σχεδιασμό φωτισμού Vito Walter

Σχεδιασμός ήχου – Surround Mixing Vagelis Tsatsis

Βοηθός χορογράφου Michalis Angelidis

Σκηνικός σχεδιασμός Ulrich Leitner

Συνεργασία για τον σκηνικό σχεδιασμό Leon Eixenberger

Κοστούμια Marie Gerstenberger / werkstattkollektiv

Πορσελάνινα & ξύλινα αντικείμενα Nina Krainer

Συνεργασία για τις πορσελάνες Mercedes Bonzai

Οι πορσελάνες κατασκευάστηκαν στο στούντιο κεραμικής Ceramic Kingdom στο Βερολίνο

Οσφρητικός σχεδιασμός Klara Ravat

Βίντεο – Μοντάζ Ethan Folk, Nadja Krüger

Σύμβουλος δραματουργίας Filippos Telesto

Εξωτερικός παρατηρητής Γιάννης Παπαχρήστος

Ευχαριστίες Αλίκη Ατσαλάκη

Οργάνωση παραγωγής Marina Agathangelidou, Mascha Euchner-Martinez, Sina Kießling

Οργάνωση περιοδείας Mascha Euchner-Martinez

Παραγωγή Kat Válastur

Συμπαραγωγή Tanz im August (Γερμανία), HAU Hebbel am Ufer (Γερμανία)

Με τη χρηματοδότηση Berlin Senate Department for Culture and Europe, Capital Cultural Fund.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι