Κινέζικο ενδιαφέρον για την εξαγορά της Astra Airlines

Κινέζικο ενδιαφέρον για την εξαγορά της Astra Airlines

Ενα σχέδιο για την επιστροφή σε ομαλή λειτουργία έχει η διοίκηση της Astra Airlines που τον περασμένο Νοέμβριο προχώρησε σε αναστολή του πτητικού έργου της.

Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει προσωρινή διαταγή από το Μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης μέχρι το πρώτο εικοσαήμερο του Μαρτίου, επιδιώκοντας στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα να ολοκληρώσει το σχέδιο αναδιάρθρωσης της λειτουργίας της.

Πυλώνας του είναι η απόκτηση στην Astra Airlines στρατηγικής συμμετοχής από ξένο επενδυτή, με πηγές της αεροπορικής να υποστηρίζουν, στην «Καθημερινή», ότι υφίσταται ενδιαφέρον από τέσσερα σχήματα, ινδικών, αμερικανικών και κινεζικών συμφερόντων.

Οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν ότι η αεροπορική βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με κινεζικό fund στη Σαγκάη, με το οποίο θα είχε υπογραφεί μνημόνιο κατανόησης (MoU) εάν δεν είχε μεσολαβήσει η εξάπλωση του κορωνοϊού.

Η επιδημία καθυστερεί τις υπογραφές

«Εάν δεν είχε εκδηλωθεί η επιδημία, θα είχαμε ήδη υπογράψει με τους Κινέζους επενδυτές», προσθέτουν.

Το αφήγημα που συνοδεύει το επενδυτικό ενδιαφέρον από τη Χώρα του Δράκου έχει ως επίκεντρο το γεγονός ότι η Astra Airlines, αν και είναι μια μικρή περιφερειακή αεροπορική, αποτελεί αδειοδοτημένο ευρωπαϊκό αερομεταφορέα, διευκολύνοντας τα κινεζικά σχέδια για απευθείας πτήσεις από και προς τη χώρα μας.

Ελέγχοντας, όπως διατείνονται οι πηγές της εταιρείας, μια ευρωπαϊκή αεροπορική, οι Κινέζοι θα μπορούν να εκτελούν πτήσεις χωρίς να υπόκεινται στους περιορισμούς των αερομεταφορέων τρίτων χωρών ως προς τη διάθεση χρονοθυρίδων απο-προσγείωσης (slots).

Tο διαδικαστικό σκέλος της φερόμενης ως σχεδιαζόμενης επένδυσης των Κινέζων στην Astra Airlines περιλαμβάνει την απόκτηση, ενδεχομένως, ποσοστού ίσου με το 51% του μετοχικού κεφαλαίου στην εταιρεία. Η Astra Airlines διαθέτει τέσσερα ιδιόκτητα αεροσκάφη: ένα τύπου Bae-146-300, ένα δικινητήριο ελικοφόρο τούρμπο-προπ τύπου ATR72-202 και δύο δικινητήρια τούρμπο-προπ τύπου ATR42-300.

Ωστόσο, οι Κινέζοι επενδυτές φαίνεται να μη λαμβάνουν υπόψη στο business plan τα μεγάλης παλαιότητας, άνω των 20 ετών, αεροσκάφη της Astra, καθώς το φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιό τους περιλαμβάνει την παραγγελία έως 26 αεροσκαφών C919 από την κινεζική κρατική αεροπορική εταιρεία Comac.

Βέβαια, τα κινεζικά αεροπλάνα, που επιδιώκουν να αποσπάσουν μερίδιο αγοράς από την Airbus και την Boeing, δεν έχουν ακόμη εξασφαλίσει πιστοποίηση για να πετούν ούτε σε Ευρώπη ούτε σε Αμερική.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι