Πρώτη δικαστική αποζημίωση για νεκρό των Τεμπών – Ευθύνες σε ΟΣΕ και Helenic Train

Σήμερα η δίκη για τον θάνατο του 16χρονου Κώστα Φραγκούλη από αστυνομικά πυρά

Πρώτη δικαστική αποζημίωση σε οικογένεια νεκρού του δυστυχήματος των Τεμπών – Βαριές ευθύνες σε Hellenic Train και ΟΣΕ

Την πρώτη αποζημίωση για οικογένεια θύματος του δυστυχήματος των Τεμπών επιδίκασε το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών. Ειδικότερα, το Τμήμα Εργατικών Διαφορών του Μονομελούς Πρωτοδικείου της Αθήνας εξέδωσε την πρώτη δικαστική απόφαση για την τραγωδία των Τεμπών, καταλογίζοντας βαριές ευθύνες σε ΟΣΕ και Hellenic Train και επιδικάζοντας αποζημίωση συνολικού ύψους 800.000 ευρώ στη σύζυγο, στα δυο παιδιά και στην αδερφή του εργαζόμενου ελεγκτή, ο οποίος έχασε τη ζωή του  στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Με την υπ’ αρ 966/2024 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου της Αθήνας υποχρεώνονται ο ΟΣΕ και η Hellenic Train να καταβάλουν εντόκως μέχρι την ολοσχερή εξόφληση, ποσό 200.000 ευρώ στον καθένα, και επιπλέον 12.000 ευρώ για τα δικαστικά έξοδα θεωρώντας ότι και οι δύο εταιρείες φέρουν «διττή ευθύνη για το δυστύχημα». Σύμφωνα με την απόφαση, η ευθύνη τους συνίσταται σε παραλείψεις των αναγκαίων μέτρων ασφαλείας και «βαριά συγκλίνουσα αμέλεια» που οδήγησαν στο τραγικό αποτέλεσμα.

«Η παράνομη συμπεριφορά των αρμοδίων οργάνων των εναγομένων εταιριών έγκειται στην παράλειψη εγκατάστασης και θέσης σε λειτουργία επί του δικτύου και των συρμών των προαναφερθέντων συστημάτων ασφαλείας, η χρήση των οποίων θα είχε με βεβαιότητα αποτρέψει τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών και ήταν το πλέον πρόσφορο μέτρο ασφαλείας, ενόψει των προαναφερθεισών συνθηκών της συγκεκριμένης περίπτωσης», αναφέρεται χαρακτηριστικά την απόφαση.

Το σκεπτικό του δικαστηρίου αναφέρει: «Το λάθος του σταθμάρχη Λάρισας υπήρξε μοιραίο ακριβώς επειδή δεν λειτούργησαν οι ασφαλιστικές δικλείδες. Το λάθος που σταθμάρχη θα το απέτρεπε η τηλεδιοίκηση, δηλαδή ο πιο έμπειρος σταθμάρχης που θα ασκούσε την τηλεδιοίκηση. Στο πλαίσιο της τηλεδιοίκησης θα υφίστατο και σηματοδότηση και δεν θα ήταν ποτέ δυνατόν να χαραχθούν δύο τρένα σε μία γραμμή. Ελλείπουσας της τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης στο συγκεκριμένο τμήμα της διαδρομής, ο στερούμενος εμπειρίας σταθμάρχης που βρισκόταν μόνος στη βάρδια, ήταν εντελώς ανεπαρκής για τη διαχείριση της κυκλοφορίας.

»Με βάση όλα τα προαναφερθέντα και δεδομένου ότι όπως αποδείχθηκε δεν λειτουργούσαν τα προσήκοντα συστήματα ασφαλείας και συνακόλουθα δεν λειτουργούσαν σωστά οι σιδηροδρομικές γραμμές, δεν έπρεπε να πραγματοποιούνται κατά τον κρίσιμο χρόνο τα δρομολόγια. Η δεύτερη εναγόμενη, ο ΟΣΕ ως φορέας διαχείρισης υποδομής καθώς και η πρώτη εναγόμενη, Hellenic Train, φορέας λειτουργίας των μεταφορών, αποδείχθηκε ότι γνώριζαν ότι δεν λειτουργούσε η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση. Παρόλα αυτά ο μεν ΟΣΕ επέτρεπε τη διενέργεια των μεταφορών η δε Ηellenic Τrain ενεργούσε τις μεταφορές επιβατών εκθέτοντας και τους τελευταίους αλλά και τους εργαζόμενους σε κίνδυνο ζωής και υγείας, και ευθύνονται σωρευτικά για το επελθόν αποτέλεσμα», αναφέρει η απόφαση.

Ο συγκεκριμένος εργαζόμενος είχε την ειδικότητα του ελεγκτή αμαξοστοιχιών και εισιτηρίων στην Hellenic Train και κατά το χρόνο του επίδικου δυστυχήματος είχε ολοκληρώσει την εργασία του και μετά το πέρας αυτής επέστρεφε για διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο που παρείχε η εταιρεία, προκειμένου την επόμενη ημέρα να αναλάβει υπηρεσία σε αμαξοστοιχία με δρομολόγιο από τη Θεσσαλονίκη προς την Αθήνα. Η ταυτοποίηση της διαμελισμένης σορού του έγινε μέσω της εξέταση dna.

Πηγη: ΕΡΤ

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx