ΣΙΝΕΜΑ

“Ballerina”: Ταινία δράσης με αποκρυφιστικές προεκτάσεις

"Ballerina": Ταινία δράσης με αποκρυφιστικές προεκτάσεις

Σέκτες κι αντισέκτες. Αυτοϊσορρροπούμενο Χάος, Φως και Σκοτάδι σε μια διαρκή μανιχαϊστική σύζευξη. Το τατουάζ των μεν είναι “Φως από τα Ερέβη”, ενώ οι “άλλοι” σκοτώνουν για ευχαρίστηση και κυριαρχούν δια της βίας. Οι Καλές Τέχνες είναι πρόφαση, βιτρίνα, παράπλευρες απώλειες και για τις δύο συγκρουόμενες πλευρές σε αυτή την καλογυρισμένη ταινία δράσης με τους φακούς των ηθοποιών να διασχίζουν τα σκοτάδια και να τυφλώνουν τους παραζαλισμένους από τις παντοειδείς άλλες οθόνες θεατές.

Η Σοφία έγκειται στη συνένωση των αντιθέτων. Η φράση κλειδί είναι: “όταν χύνεται αίμα πρέπει να υπάρχουν κανόνες, αλλιώς το Χάος θα επικρατήσει” (και θα τους ρουφήξει όλους, ως “μαύρη τρύπα”).
Μεσαιωνικό το ντεκόρ, σκοταδιστικό το μήνυμα τού τέλους (“Συνεχίζεται…”). Σε αυτού του είδους ταινίες, η επί οθόνης βία βοηθάει τον θεατή να εκτονώσει, εκ του ασφαλούς κι ελεγχόμενα, τον συσσωρευμένο θυμό, την καταπιεσμένη οργή, το “εσωτερικό παιδί” μέσα του, που θέλει απεγνωσμένα να ξανά-παίξει κρυφτό, κλέφτες και αστυνόμους, καουμπόηδες και “ινδιάνους” και ούτω καθεξής.

Αυτή η δραματοθεραπεία, δια του ομοιοπαθητικού εξορκισμού της βίας (πάσης φύσεως βίας), αντισταθμίζεται και επί σκηνής και εκτός από το λεγόμενο μητρικό και πατρικό ένστικτο, που κυριαρχεί στις αμερικάνικες παραγωγές οπτικοακουστικών μέσων. Μπορούν να σκοτώσουν όλους τους ανθρώπους επί της γης προκειμένου να προστατεύσουν το ιερό βλαστάρι τους, απαράγραπτο δικαίωμα… Οι Βιβλικές αναφορές είναι μόνον έμμεσες, όμως η εξορία από την Εδέμ είναι πανταχού παρούσα.

Οι ταλαίπωροι άνθρωποι ζουν μέσα σε μια προφανώς δυστοπική ανισορροπία και κάνουν ό,τι μπορούν στην πραγματικότητα (κι ό,τι ΔΕΝ μπορούν επί σκηνής), προκειμένου να τα βγάλουν πέρα και να επιβιώσουν όπως-όπως. Εξαιρετικά δημοφιλείς αυτές οι ταινίες, γιατί δεν χρειάζεται να σκεφτείς. Δεν προλαβαίνεις, δεν προκάνεις. Η δράση είναι καταιγιστική και το συναισθηματικό μετείκασμα απροσδιόριστο. Μιας χρήσεως, ταχείας καταναλώσεως, ανακυκλώσιμες διαμεσολαβημένες εμπειρίες από έναν κόσμο, που ο μέσος θεατής δεν θα προσπελάσει ποτέ, παρά μόνον στους χειρότερους εφιάλτες του. Έτσι εξορίζονται οι συλλογικοί Λαιστρυγόνες τε και Κύκλωπες από το Πανανθρώπινο Ασυνείδητο.

Όσον αφορά τον φασισμό, η άλλη ατάκα είναι επίσης προειδοποιητική: “Μπορεί να έκοψες το κεφάλι τού φιδιού, το σώμα όμως κινείται ακόμη”. Προσοχή λοιπόν. Η Τέχνη έχει το κακό συνήθειο να επηρεάζει την πραγματικότητα, έστω και ως “διαμεσολαβημένη εμπειρία ή – ενίοτε – αυτοεπαληθευόμενη προφητεία”!!! Η τέχνη τού Χορού απαιτεί ισορροπίες και το οργανωμένο έγκλημα (ως φαίνεται) επίσης!!!! Οι μεσαιωνικοί “Ασσασίνοι” μάλλον υπάρχουν και συνεχίζουν να δρουν, τουλάχιστον στο Συλλογικό Φαντασιακό.

“Ballerina”

2025, Έγχρωμη, Διάρκεια: 125′, Περιπέτεια, Aμερικανική

Μια γυναίκα που μεγαλώνει ως μέλος ενός εγκληματικού συνδικάτου διαπιστώνει πως της έχουν αποκρύψει την πραγματική καταγωγή της και έτσι στρέφεται κατά πάντων μέχρι να βρει την αλήθεια.

Σκηνοθεσία: Λεν Γουάιζμαν
Με τους: Ίαν Μακ Σέιν, Άνα ντε Άρμας, Αντζέλικα Χιούστον, Κιάνου Ριβς

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx