“ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ” από τον Γ. Ηλιόπουλο
21/12/2025
Οι περισσότεροι σύγχρονοι άνθρωποι αντιλαμβάνονται πως οι διαφημιστικές εκστρατείες σχεδιάζονται για να χειραγωγούν την καταναλωτική συμπεριφορά, με τους σπουδαστές των μηχανισμών προώθησης πωλήσεων να διδάσκονται μεθόδους προσανατολισμού των καταναλωτών προς την επιλογή διαφόρων συγκεκριμμένων προϊόντων.
Ελάχιστοι όμως υποψιάζονται πως μία ανάλογη μεθοδολογία εφαρμόζεται για την δημιουργία μίας ψυχολογικής αρχιτεκτονικής δομής, που διαμορφώνει κάθε πλευρά του πολιτιστικού πεδίου της κοινωνίας.
Από την άλλη πλευρά ο κυκεώνας της υγειονομικής κρίσης που στιγματίζει με το χειρότερο και πλέον οδυνηρό τρόπο την λήξη της δεύτερης δεκαετίας του νέου αιώνα, εξωθεί πολλούς ανθρώπους να αναλογίζονται το πως πρόκειται να διαμορφωθεί το μέλλον μετά και από την τρέχουσα και άνευ προηγουμένου αβεβαιότητα. Όμως πριν από έναν και πλέον αιώνα, ορισμένοι διορατικοί άνθρωποι σπεύδουν να σχεδιάσουν θεωρητικά συγκεκριμμένους μηχανισμούς ικανούς να στρέφουν ολόκληρες κοινωνίες προς τις κατευθύνσεις που οραματίζονται.
Στην εποχή μας πολλοί από τους μηχανισμούς αυτούς τίθενται σε πρακτική εφαρμογή και παραμένουν αθέατοι χάρη στην συνωμοσιολογία που εκρήγνυται λόγων της κρίσης, αλλά και την εκθετική ανάπτυξη νέων και άγνωστων στο ευρύ κοινό τεχνολογιών.
112 σελίδες 17×24, Αντίδοτο 12/12/2025





