Ρεπορτάζ

Πρώτη φορά γυναίκα στο πηδάλιο των εφοπλιστών – Ναυμαχίες και φλέρτ

Πρώτη φορά γυναίκα στο πηδάλιο των εφοπλιστών – Ναυμαχίες και φλέρτ

Για πρώτη φορά εξελέγη γυναίκα πρόεδρος στο 30μελές Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Εφοπλιστών που ιδρύθηκε το 1916. Πρόκειται για την Μελίνα Τραυλού, μια πλοιοκτήτρια χαμηλών τόνων αλλά πολύ δραστήρια, που επί 15ετία ήταν γραμματέας της Ένωσης. Δεύτερη σε σταυρούς ήταν και πάλι γυναίκα, η Μαρία Αγγελικούση, ίσως επειδή η περίοδος αυτή παραμένει κρίσιμη και ήθελαν όλοι ως πρόεδρο άτομο ηπίων τόνων, μακριά από τους σχετικά έντονους και προσωπικούς ανταγωνισμούς άλλων υποψηφίων.

Η Αγγελικούση πάντως είχε μόνο ένα χρόνο εμπειρία ως πρόεδρος σε ναυτιλιακή εταιρεία, διαδεχόμενη τον πατέρα της, ενώ η  Τραυλού διοικεί πλοιοκτήτρια εταιρεία εδώ και 20 χρόνια και έχει και 15ετή εμπειρία στα “συνδικαλιστικά” ως μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης. Η εταιρεία της νέας προέδρου “Neptune Lines” θεωρείται πρωτοπόρος στα οχηματαγωγά (Car Carrier) και η ίδια λογαριάζεται ως πολύ επιτυχημένη επιχειρηματίας. Ήδη από το Οκτώβριο “ακουγόταν” ότι θα την ψήφιζαν πολλοί στις εκλογές του Φλεβάρη.

Στις εκλογές του 2018 είχε ορισθεί γραμματέας του Δ.Σ. και πρόεδρος είχε εκλεγεί πάλι ο Θεόδωρος Βενιάμης, με αντιπρόεδρο τότε τον Γεώργιο Αγγελόπουλο και τον Κωνσταντίνο Μαρτίνο, ενώ εκτός της Τραυλού, γραμματέας είχε ορισθεί και ο Θωμάς Λαιμός. Αυτή τη φορά λέγεται ότι την στήριξε και ο απερχόμενος πρόεδρος, παρότι υποψήφιος ήταν και ο 37χρονος γιος του Νίκος Βενιάμης. Υποψήφιος ήταν και ο εφοπλιστής και εκδότης Βαγγέλης Μαρινάκης. Σημειωτέον ότι τα δικαιώματα ψήφων στην Ένωση Εφοπλιστών κατανέμονται με βάση των αριθμό των πλοίων καθενός.

Άλλοι υποψήφιοι ήταν οι Αγγελάκης Γεώργιος, Αγγελικούση Μαρία, Αγγελόπουλος Γεώργιος, Βενιάμης Νικόλαος, Γιουρούκος Γεώργιος, Δραγνής Ιωάννης, Ευσταθίου Φίλιππος, Ιωαννίδης Ιωάννης, Κανελλάκης Φραγκίσκος, Καραγεωργίου Γεώργιος, Καρούσης Κωνσταντίνος, Κολλάκης Παντελής, Κουμάνταρος Ιωάννης, Κούστας Ιωάννης, Κωνσταντακόπουλος Κωνσταντίνος, Λαιμός Αντώνιος-Θωμάς, Λαλιώτης Βασίλειος, Λεκανίδης Στέφανος, Λιβανός Γεώργιος, Λουδάρου Άννα, Λύρας Ιωάννης, Λως Δημήτριος, Μακρυμίχαλος Γεώργιος, Μαργαρώνης Γεώργιος, Μαρτίνος Νικόλαος, Μπακολίτσας Βασίλειος, Μποδούρογλου Κατερίνα, Νομικός Μάρκος, Ξυλάς Ιωάννης, Οικονόμου Γεώργιος, Παληού Σεμίραμις, Παπαγιαννόπουλος Βασίλειος, Παππάς Αλέξανδρος, Προκοπίου Ιωάννα, Σαρακάκης Δημήτριος-Φραγκίσκος, Τραυλού Μελπομένη, Φαφαλιός Δημήτριος, Φραγκίστα Μαρία, Φράγκου Αγγελική, Χανδρής Μιχαήλ, Χατζηγιάννης Νικόλας-Άντριου

Ποια είναι η Μελίνα Τραυλού

Η νέα πρόεδρος είναι 55 ετών και γεννήθηκε στην Αθήνα, αλλά έλκει την καταγωγή της από την Κεφαλλονιά, τιμώντας δε ιδιαίτερα τα Επτάνησα, έχει βαφτίσει και ανάλογα τα καράβια της, όπως το Neptune Ithaki και Neptune Odyssey. H Neptune Lines διαχειρίζεται έναν στόλο από 17 οχηματαγωγά που μπορούν να μεταφέρουν από 1.500 μέχρι 4.600 αυτοκίνητα έκαστο. Ο στόλος της όχι μόνον δεν είναι γηρασμένος, αλλά απεναντίας είναι ένας από τους νεότερους στην Ευρώπη με μέσο όρο ηλικίας τα 8,5 έτη.

Έδρα έχει τον Πειραιά και θεωρείται ιδιαίτερα επιτυχημένη επιχειρηματίας, επειδή κατάφερε να κινείται στον διεθνή ανταγωνιστικό χώρο των οχηματαγωγών. Η δική της εταιρεία είναι η μόνη ελληνική που έχει ανοίξει δουλειές στο συγκεκριμένο τομέα, όπου κινούνται πολλά ξένα μεγαθήρια και μάλιστα είναι στις πρώτες τρεις εταιρείες παγκοσμίως. Τα καράβια της μεταφέρουν από ΙΧ SUV μέχρι βαρέα μηχανήματα, πούλμαν, και νταλίκες. Έχει “δρομολόγια” σε 48 λιμάνια 28 κρατών στην Ευρώπη και στη Μέση Ανατολή. Το 2017 εισήλθε και στο χώρο των φορτηγών πλοίων, αποκτώντας πέντε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην. Θεωρείται ότι έχει πολλές διασυνδέσεις στην Κίνα, στη Μέση Ανατολή και βέβαια στην Ευρώπη. Είναι δε και επίτιμος πρόξενος της Δανίας.

Η ναυτιλιακή της Μελίνας Τραυλού δημιουργήθηκε το 1973 από τον πατέρα της Νικόλα, πρώην πρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών, ο οποίος απεβίωσε και τότε ανέλαβε το μέχρι τότε “Μελινάκι” όπως την αποκαλούσε ο ίδιος. Η Μελίνα Τραυλού είχε ήδη σπουδάσει στις ΗΠΑ (στη Βοστώνη) διοίκηση επιχειρήσεων και όταν πήρε το πτυχίο της στρώθηκε στη δουλειά στο πλευρό του πατέρα της.

Οι ναυμαχίες, οι συμμαχίες και τα φλερτ

Παρότι τα καράβια της μεταφέρουν πάνω από ένα εκατομμύριο οχήματα ετησίως, έχει ένα “προσωπικό” ρεκόρ σχεδόν μηδενικών ζημιών. Έχει και άλλο ένα ρεκόρ: σε όλα τα πλοία της υπάρχει τουλάχιστον μια γυναίκα δόκιμος, καθώς όνειρο της Mελίνας Tραυλού είναι να δει μια μέρα ένα πλοίο της μόνο με γυναίκες.

Έχει δώσει πάντως πολλές “ναυμαχίες”, καθώς το 2017 για παράδειγμα της έκαναν πόλεμο για να παραγκωνισθεί από ξένες εταιρείες-κολοσσούς στις προβλήτες μεταστάθμευσης στον Πειραιά και έφεραν σε δίλημμα την COSCO. Όμως η Τραυλού αξιοποίησε τότε τις διασυνδέσεις της με την Κίνα και τα διλήμματα εξαφανίστηκαν, καθότι η τωρινή πρόεδρος είχε από χρόνια προνοήσει να ναυπηγεί πολλά καράβια της σε κινεζικά ναυπηγεία.

Έχει απασχολήσει και τις κοσμικές στήλες των lifestyle εντύπων ή ιστοσελίδων, τόσο για τον δεσμό της με τον εφοπλιστή Mιχάλη Xανδρή, όσο και για τη σχέση της με τον πρώην υπουργό Ναυτιλίας της NΔ, Mιλτιάδη Bαρβιτσιώτη. Με τον τελευταίο είχαν συνταξιδέψει το 2013 στη Nότιο Kορέα για την παραλαβή δύο πλοίων της, στα οποία ύψωσε την ελληνική σημαία. Έχει παντρευτεί μια φορά και έχει αποκτήσει έναν γιο.

Στο πολύ στενό φιλικό της κύκλο, είναι η Iωάννα Παπαδοπούλου της βιομηχανίας μπισκότων, αλλά και η σύζυγος του προέδρου της NΔ, Kυριάκου Mητσοτάκη, Mαρέβα Γκραμπόβσκι. Έχει σχέσεις –όπως φημολογείται– και με τον τέως βασιλιά, αλλά και τον γιο του Νικόλαο, όπως εξάλλου και οι περισσότεροι εφοπλιστές. Παρά το φορτωμένο πρόγραμμά της και τα σχέδια για τις εταιρίες της, η Μελίνα Τραυλού όταν έλαβε ένα γράμμα από το Βαλλιάνειο Γενικό Λύκειο Κεραμειών, στην Κεφαλονιά, όπου πήγαινε άλλοτε σχολείο ο παππούς της, όχι μόνον πλήρωσε για την ανακαίνισή του αλλά πήγε και προσωπικά να εξασφαλίσει τα καλύτερα υλικά.

Η σύνθεση του προεδρείου

Στη συνεδρίαση των 30 εκλεγμένων μελών του Συμβουλίου, η οποία πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης στα γραφεία της Ένωσης δόθηκε επισήμως η ψήφος εμπιστοσύνης για τον προεδρικό θώκο στην Τραυλού. Τα βασικά θέματα με τα οποία θα κληθεί να ασχοληθεί το νέο 30μελές Διοικητικό Συμβούλιο είναι η διττή πολιτική για θέματα περιβάλλοντος, εκείνη της ΕΕ και εκείνη του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.

Θα την απασχολήσουν οι πολιτικές ισορροπίες σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά και η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, το πέρασμα του ελληνικού νηολογίου στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, η συνεργασία με φορείς για την αλλαγή της διδακτέας ύλης στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, η δημιουργία μιας μεγάλης Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού με υπερσύγχρονο εξοπλισμό, η οποία θα μπορεί να φιλοξενεί 3.000-5.000 σπουδαστές-σπουδάστριες στα πρότυπα αντίστοιχων Σχολών του εξωτερικού κ.α.

Η θητεία είναι τριετής και το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών συγκροτήθηκε σε σώμα ως εξής: Πρόεδρος: Τραυλού Ν. Μελίνα, Αντιπρόεδροι: Χανδρής Δ. Μιχαήλ, Λαιμός Ν. Αντώνιος-Θωμάς, Γραμματείς: Φαφαλιός Ι. Δημήτριος, Βενιάμης Θ. Νικόλαος, Ταμίας: Ξυλάς Α. Ιωάννης και Αναπληρωτής Ταμίας: Καρούσης Ι. Κωνσταντίνος. Δεύτερη σε σταυρούς ήρθε η Μαρία Αγγελικούση, τρίτος ο Φραγκίσκος Κανελλάκης, τέταρτος ο Νικόλας Βενιάμης και πέμπτος ο Βασίλης Παπαγιαννόπουλος.

Τα Μέλη είναι οι: Αγγελικούση Ι. Μαρία, Αγγελόπουλος Κ. Γεώργιος, Γιουρούκος Δ. Γεώργιος, Δράγνης Π. Ιωάννης, Ευσταθίου Α. Φίλιππος, Κανελλάκης Χ. Φραγκίσκος, Καραγεωργίου Κ. Γεώργιος, Κουμάνταρος Γ. Ιωάννης, Κούστας Δ. Ιωάννης (Δρ.), Κωνσταντακόπουλος Β. Κωνσταντίνος, Λεκανίδης Δ. Στέφανος, Λιβανός Σ. Γεώργιος, Λύρας Κ. Ιωάννης, Μαρινάκης Μ. Ευάγγελος, Μαρτίνος Κ. Νικόλαος, Νομικός Α. Μάρκος, Οικονόμου Χ. Γεώργιος, Παληού Σ. Σεμίραμις, Παπαγιαννόπουλος Α. Βασίλειος, Παππάς Π. Αλέξανδρος, Προκοπίου Γ. Ιωάννα, Σαρακάκης Δ. Δημήτριος-Φραγκίσκος, Φραγκίστα Α. Μαρία.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx