Τζόνι Ντεπ: Ο παραμυθένιος γάμος που έγινε εφιάλτης
21/04/2022Η δίκη για συκοφαντική δυσφήμηση με αποζημίωση ύψους 50 εκατ. δολαρίων του Τζόνι Ντεπ εναντίον της πρώην συζύγου του Άμπερ Χερντ, όσο “παβλοφική” κι αν είναι, έχει πολλές ομοιότητες με την σαπουνόπερα “Τόλμη και Γοητεία”. Οι παλαιότεροι θα θυμούνται ότι στα τέλη της δεκαετίας του 1980, η αμερικανική σειρά έκανε πάταγο και στην Ελλάδα, με τις νοικοκυρές, τους εφήβους, αλλά και μικρότερης ηλικίας παιδιά να τρέχουν, πετώντας τις τσάντες τους, ώστε να προλάβουν το καθημερινό μεσημεριανό ραντεβού τους με την αγαπημένη τους σειρά.
Κάθε μισάωρο επεισόδιο, υποσχόταν –και δεν απογοήτευε– ίντριγκες, παράνομους και θυελλώδεις έρωτες, μη ρεαλιστικές ανατροπές, προδοσίες και ακραίες καταστάσεις που δύσκολα βιώνει κανείς στη ζωή του, όσο έντονη κι αν είναι αυτή. Η σειρά, τρείς δεκαετίες αργότερα, επιβιώνει και αποτελεί μέρος της ποπ κουλτούρας. Ποπ κουλτούρα… Αυτός ακριβώς είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ της τηλεοπτικής σειράς που έχει κερδίσει το προσωνύμιο “μαθουσάλας” και της δίκης για συκοφαντική δυσφήμιση μεταξύ του πρώην ζευγαριού του Χόλιγουντ που μπορεί να παρακολουθήσει κανείς σε ζωντανό χρόνο από το Διαδίκτυο.
Μία αντιδικία μεταξύ ενός ζευγαριού έχει μετατραπεί σε προϊόν της ποπ κουλτούρας. Αυτό επιβεβαιώνουν οι εκατομμύρια χρήστες του Διαδικτύου που παρακολουθούν καθημερινά σε ζωντανή μετάδοση τη δίκη επί πέντε, έξι, ακόμα και οκτώ συνεχόμενες ώρες. Σε αυτούς τους δυστοπικούς καιρούς, αυτή έχει μετατραπεί σε άρτο και θέαμα για τις μάζες! Η “συνταγή” είναι απόλυτα πετυχημένη, λειτουργεί εδώ και αιώνες άψογα, από τότε που οι Ρωμαίοι την πρωτοεφάρμοσαν. Και γιατί όχι;
Βία, σεξ, προδοσία
Η αίθουσα του δικαστηρίου στη Βιρτζίνια τα έχει όλα: σεξ, προδοσία, βία, πολυτέλεια, ξεκατίνιασμα άνω ποταμών. Επιπλέον, εξασφαλίζει πρώτη θέση στην παρακολούθηση της ζωής των μεγαλύτερων σταρ του πλανήτη. Οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές κλείνουν το μάτι στο κοινό και ανοίγουν την πόρτα, προτρέποντάς το να εγκαταλείψει την κλειδαρότρυπα. Τώρα έχουν πρώτη θέση.
Από εκεί παρακολουθούν ανενόχλητοι τα πάντα, κάθε ανατριχιαστική λεπτομέρεια. Πώς ήταν η παιδική ηλικία του Τζόνι Ντεπ. Η μητέρα του τον κακοποιούσε σωματικά και λεκτικά. Τον κορόιδευε για το πρόβλημα που είχε στο μάτι του. Την έτρεμε και είχε μάθει ως παιδί να κρύβεται από την οργή της, ή να παραλύει από φόβο όταν εκείνη τον χτυπούσε ανελέητα. Παρόλα αυτά, δεν σταμάτησε να την αγαπάει και να την φροντίζει μέχρι και τον θάνατό της.
Συνεργάτες, φίλοι και συγγενείς διηγούνται το ξεκίνημα της καριέρας του και τη σταδιακή άνοδό του στην ανελέητη βιομηχανία του θεάματος. Είναι λες και οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές διαβάζουν την αυτοβιογραφία τους, με τη μόνη διαφορά ότι αυτή δεν είναι στρογγυλεμένη. Τίποτα δεν έχει διαγραφεί, τίποτα δεν έχει παραλειφθεί. Εξάλλου, όπως τους θυμίζει κάθε τόσο η πρόεδρος του δικαστηρίου, έχουν πάρει όρκο. Μαθαίνουμε για τα πλούτη, για τα ιδιόκτητα νησιά, τα ιδιωτικά τζετ, τα διαμερίσματα στις πρωτεύουσες όλου του κόσμου. Τί τρώνε, τί πίνουν, πώς ερωτεύονται, ποιοι είναι οι φίλοι τους, με πόσους σωματοφύλακες κυκλοφορούν.
Η 20χρονη “κακιά μάγισσα”
Κάθε τόσο πετιούνται χαλαρά κάποια από τα μεγαλύτερα ονόματα της μουσικής και του σινεμά. «Ήμουν με τον Πολ Μακάρντεϊ». «Σε αυτό τον καυγά ήταν μάρτυρας και ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο». Κι ακόμα δεν έχουμε φτάσει στο καλύτερο: στο ζουμί που δεν είναι άλλο από την τοξική, παθιασμένη και εντέλει καθόλα αρρωστημένη σχέση μεταξύ του Τζόνι Ντεπ και της πανέμορφης και νεότατης Άμπερ Χαρντ. Αφού μάθαμε από τρίτους, μάρτυρες που έζησαν από κοντά την άνθηση του έρωτά τους, έφτασε η στιγμή να ανέβει στο εδώλιο ο ίδιος ο Ντεπ. Ο άνθρωπος που μέχρι χθες προστάτευε την προσωπική του ζωή, αρνούμενος να σχολιάζει οτιδήποτε την αφορούσε.
Κι όμως, είναι εκείνος που νωχελικά, σχεδόν τραυλίζοντας, χωρίς να του λείπει το χιούμορ, θυμίζοντας πληγωμένο κουτάβι, ξετυλίγει το νήμα της ιστορίας. Δεν παραλείπει τίποτα. Ξετυλίγει το κουβάρι της ζωής του, ανασύρει τα πιο καθοριστικά περιστατικά της παιδικής του ηλικίας και ανασκαλεύει την άνοδό του σε έναν ανταγωνιστικό χώρο, με τον οποίο ποτέ δεν ταυτίστηκε. Μιλάει για την πατρότητα, για την ερωτική του ζωή, για τις επιτυχίες, τις αποτυχίες, τα στραβοπατήματά του και τον αμύθητο πλούτο του. Εκείνον που δεν υπολόγιζε, καθώς «εγώ ασχολούμαι με το δημιουργικό κομμάτι της δουλειάς και όχι τα λεφτά».
Παρόλα αυτά, ξόδευε εκατομμύρια αγοράζοντας νησιά στην Καραϊβική, ναρκωτικά, έργα τέχνης, συντηρώντας δεκάδες άφραγκους φίλους που τον περιστοίχιζαν. Και έτσι όπως εξελίσσεται το παραμύθι, με την ιδανική σύντροφο Βανέσσα Παραντί και τα δύο μικρά του παιδιά, φτάνει και η ώρα της κακής μάγισσας. Σε αντίθεση, με τα παραμύθια, όμως, αυτή δεν είναι άσχημη και ηλικιωμένη. Είναι 20 ετών και κάτι, η ομορφιά της αφήνει τους πάντες άφωνους, έχει ταλέντο και αιχμαλωτίζει την καρδιά του Τζόνι, δευτερόλεπτα από τη στιγμή που την αντικρύζει.
Ο “γεροντοέρωτας” του Τζόνι Ντεπ
Τώρα πια έχουμε μπει στη δεύτερη πράξη. Εκεί τόσο οι πρωταγωνιστές, όσο και οι διάφοροι παρατρεχάμενοι περιγράφουν έναν έρωτα, κατά τη διάρκεια του οποίου όταν ο Τζόνι Ντεπ έμπαινε στο σπίτι, η πανέμορφη σύντροφός του γονάτιζε για να του βγάλει τα παπούτσια και να του προσφέρει σαν άλλη γκέϊσα ένα ποτήρι κρασί. Μετά την περίοδο του μέλιτος, όμως, το ειδύλλιο δεν άργησε να πάει κατά διαόλου, με ομηρικούς καυγάδες, ξύλο, μπουνιές, μαλλιοτραβήγματα, βρισιές και προσβολές. «Είσαι ένας χοντρός γέρος και ηλίθιος Τζόνι», υποστηρίζει ο ηθοποιός ότι του έλεγε η σύντροφός του.
Τη στιγμή που τα πολυτελή ρετιρέ διαλύονταν, τηλεκοντρόλ και μπουκάλια εκτοξεύονταν, ο Τζόνι Ντεπ προσπαθούσε να απεξαρτηθεί από τα ναρκωτικά με μία ομάδα γιατρών και νοσηλευτών, που ο ίδιος πλήρωνε και τον ακολουθούσε κατά πόδας. Η τρίτη πράξη είναι ακόμα πιο σοκαριστική: Ο σταρ μαθαίνει ότι η περιουσία των 670 εκατ. δολαρίων έχει κάνει φτερά. Η σύζυγός του τού κόβει το δάχτυλο, εκτοξεύοντας ένα μπουκάλι και τον εκδικείται, αφήνοντας κόπρανα στο συζυγικό τους κρεβάτι!
Ακούμε μέχρι και ηχητικά ντοκουμέντα, στα οποία η Άμπερ Χερντ παραδέχεται ότι χτυπούσε τον σύζυγό της. «Απλά σε χτύπησα, δεν σου έδωσα μπουνιά. Μην κάνεις σαν μωρό». Μένουν ακόμα σχεδόν δύο εβδομάδες για να ολοκληρωθεί η δίκη του αιώνα, όπως την χαρακτηρίζουν πολλοί. Την συγκρίνουν, μάλιστα, με αυτή του Τζέι Σίμπσον που κατηγορήθηκε και αθωώθηκε για τη δολοφονία της συζύγου και του φίλου της.
Το καλύτερο, όμως, στην περίπτωση αυτή έχει μείνει για το τέλος. Ακόμα δεν έχουμε δει κάποιους από τους μάρτυρες της Άμπερντ Χερντ που τυχαίνει να είναι διάσημοι ηθοποιοί, όπως ο Τζέιμς Φράνκο, αλλά και ο ίδιος ο Έλον Μασκ, με τον οποίο διατηρούσε ερωτικό δεσμό προς το τέλος του γάμου της. Όπως και να το δει κανείς, όποια κατάληξη και να έχει, όποια απόφαση και να ανακοινώσει το δικαστήριο και οι ένορκοι, ένα είναι το συμπέρασμα: τα λεφτά δεν φέρνουν την ευτυχία. Α, και κάτι άλλο. Ακόμα κι αν είσαι ο Τζόνι Ντεμπ, μπορεί να υποκύψεις στον γνωστό σε όλους “γεροντοέρωτα”, με ολέθριες συνέπειες…