Rafale και η Ινδία – Κόντρα σε Πακιστάν και Κίνα

Πώς τα Rafale εξασφαλίζουν στην Ελλάδα υπεροπλία στον αέρα, Ευθύμιος Τσιλιόπουλος

Η πρώτη μοίρα μαχητικών Rafale της ινδικής αεροπορίας είναι πλήρης μετά την παραλαβή των τελευταίων τεσσάρων αεροσκαφών στην αεροπορική βάση της Jamnagar. Τα αεροσκάφη έφτασαν στην Ινδία πετώντας απευθείας από τις εγκαταστάσεις της Dassault στο Μπορντό, ανεφοδιαζόμενα από ιπτάμενα τάνκερ της γαλλικής αεροπορίας και αυτής των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.

Η Ινδία είχε παραγγείλει 36 μαχητικά Rafale αξίας 7.9 δισ. ευρώ το 2016. Η πρώτη μοίρα των Rafale –17η “Χρυσά Βέλη”– θα αναπτυχθεί στα βόρεια στα σύνορα με το Πακιστάν διαθέτουσα 18 μαχητικά. Σε λίγες ημέρες η Dassault αναμένεται να ξεκινήσει τις παραδόσεις μαχητικών που θα εξοπλίσουν την δεύτερη ινδική μοίρα –101η “Γεράκι”– η οποία θα επιχειρεί από τη βάση Hasimara, επίσης στα βόρεια, στα σύνορα με την Κίνα. Οι παραδόσεις αναμένεται να περατωθούν το 2022-23.

Η σύγκρουση Ινδίας-Πακιστάν χρονολογείται εδώ και αιώνες πριν τα δύο σημερινά κράτη αποκτήσουν κρατική υπόσταση ως σύγκρουση ινδουιστών και μουσουλμάνων. Το 1948 μετά τη δημιουργία των δύο κρατών –συνέπεια της αποχώρησης των Βρετανών αποικιοκρατών– η κόντρα ξέσπασε σε αιματηρό πόλεμο. Ακολούθησε σειρά συγκρούσεων και δύο ανοικτοί πόλεμοι μεγάλης κλίμακας. Από τότε η διμερής σύγκρουση έχει εξελιχθεί σε ένα είδος κλεφτοπολέμου με επίκεντρο το διαφιλονικούμενο από το Πακιστάν ινδικό Κασμίρ. Το χειρότερο, όμως, είναι η εν εξελίξει κούρσα εξοπλισμών μεταξύ των δύο κρατών που αμφότερα είναι πυρηνικές δυνάμεις.

Η Ινδία διαθέτει πολύ ισχυρότερες αριθμητικά ένοπλες δυνάμεις, αλλά είχε μείνει σχετικά πίσω όσον αφορά την αεροπορία βασιζόμενη σε ρωσικά μαχητικά Su-30 τα οποία, όμως, παρουσίασαν μεγάλο αριθμό δυστυχημάτων/ατυχημάτων και κατά συνέπεια μειωμένη διαθεσιμότητα λόγω προβλημάτων στους κινητήρες. Η Ινδία έχει αναπτύξει την εγχώρια αεροπορική βιομηχανία αλλά μέχρι τώρα δεν έχει παράξει μαχητικά πρώτης γραμμής.

Αυτός είναι και ο λόγος που προμηθεύτηκε τα προηγμένα γαλλικά μαχητικά Rafale, 36 τον αριθμό, αν και υπήρχαν σκέψεις για την αγορά ή την εγχώρια παραγωγή πάνω από 120. Την ίδια ώρα το Πακιστάν έχει αναπτύξει επίσης την δική του αεροπορική βιομηχανία, σε συνεργασία με την μεγάλη αντίπαλο της Ινδίας, την Κίνα, χωρίς όμως επίσης να παρουσιάσει κάτι το εξαιρετικό.

Ινδία-Κίνα

Ο μεγάλος αντίπαλος όμως της Ινδίας δεν είναι πλέον το Πακιστάν αλλά ο αδηφάγος δράκος της Ανατολής, η Κίνα. Συγκρούσεις Ινδών και Κινέζων στις βουνοκορφές των παρυφών των Ιμαλαΐων ήταν επίσης συχνές από την κατάκτηση του Θιβέτ από την κομμουνιστική Κίνα και μετά.

Σημειώθηκαν ακόμα και πραγματικές μάχες με εκατοντάδες νεκρούς εκατέρωθεν, ενώ και πρόσφατα υπήρξαν αιματηρά συνοριακά επεισόδια και παραλίγο ανοικτές μάχες μεγάλης κλίμακας. Όχι τυχαία λοιπόν η Ινδία αναπτύσσει ότι καλύτερο διαθέτει όσον αφορά την αεροπορία στα σύνορα με το Πακιστάν και την Κίνα, στέλνοντας σε αμφότερους ένα ξεκάθαρο μήνυμα.

Το πρόβλημα για την Ινδία είναι ότι οι δύο μοίρες Rafale με τα 36 μόλις μαχητικά δεν είναι δυνατό να κάνουν τη διαφορά σε έναν εκτεταμένο πόλεμο, είτε με έναν από τους δύο βασικούς της ανταγωνιστές, είτε, ακόμα χειρότερα και με τους δύο μαζί. Ειδικά οι Κίνα έχει προχωρήσει δραματικά όσον αφορά την ποσότητα και κυρίως την ποιότητα –πλέον– της πολεμικής αεροπορίας.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι