Η μαγεία των αρχαίων ελληνικών μαθηματικών σε ένα βιβλίο

-
125

Το πώς η αλληλοσυσχέτηση της Πυθαγόρειας Φιλοσοφίας με τα Πυθαγόρεια Μαθηματικά έγιναν η βάση των σύγχρονων Μαθηματικών, πραγματεύεται το βιβλίο των Μαθηματικών Στέλιου Νεγρεπόντη και Βασιλικής Φαρμάκη.

Αποτέλεσμα μακροχρόνιας δουλειάς, που αριθμεί περίπου δέκα χρόνια, ο πρώτος τόμος του βιβλίου έχει στόχο να αναδείξει το «μεγαλείο των αρχαίων ελληνικών Μαθηματικών», όπως τόνισαν οι συγγραφείς.

«Τα αρχαία ελληνικά μαθηματικά είναι από τις μεγαλύτερες, αν όχι η μεγαλύτερη προσφορά των αρχαίων Ελλήνων στον πολιτισμό», τόνισε ο κ. Νεγρεπόντης. «Τα Μαθηματικά αυτά έχουν μείνει ως έχουν. Η Φυσική, για παράδειγμα έχει αλλάξει. Τα Μαθηματικά σήμερα είναι ακριβώς όπως τα φαντάστηκαν και τα δημιούργησαν οι αρχαίοι Έλληνες.

"Και πιο συγκεκριμένα, οι Πυθαγόρειοι φιλόσοφοι και στοχαστές". "Οι Πυθαγόρειοι έβαλαν τις βάσεις των μαθηματικών και έκαναν σπουδαία θεωρήματα μαθηματικά», είπε η κ. Φαρμάκη. «Το πιο σπουδαίο είναι ότι έφτασαν μέχρι την ασυμμετρία. Από εκεί και πέρα, τα Μαθηματικά θεμελιώθηκαν με τον σύγχρονο τρόπο» σημείωσε.

Το βιβλίο έρχεται να καλύψει ένα κενό στην ελληνική βιβλιογραφία, αφού είναι το πρώτο ελληνόγλωσσο βιβλίο που ασχολείται με τα αρχαία ελληνικά Μαθηματικά. Παράλληλα, στοχεύει να γίνει εργαλείο στα χέρια φοιτητών και ιστορικών, αλλά και να μεταφραστεί σε άλλες γλώσσες, καθώς η πρωτοτυπία του βασίζεται στη σχέση της εξέλιξης των Μαθηματικών μέσα από τη Φιλοσοφία.

«Ρίχνει φως στο πώς, από τους Πυθαγόρειους ως τον Πλάτωνα, υπήρχε μεγάλη αλληλοσυσχέτιση και πήγαιναν παράλληλα η Φιλοσοφία με τα Μαθηματικά. Τα Μαθηματικά μετά τον Πλάτωνα, άλλαξαν κατεύθυνση, που μοιάζει πολύ με τα σύγχρονα μαθηματικά. Τα πρώτα μαθηματικά κάπως ξεχάστηκαν.

"Και τα ανακαλύπτουμε μέσω της Φιλοσοφίας, του Πλάτωνος, του Ζήνωνος και άλλων», σημείωσε ο κ. Νεγρεπόντης επισημαίνοντας παράλληλα ότι «Πυθαγόρεια Φιλοσοφία και Μαθηματικά πάνε μαζί».

Επόμενο βήμα, η συγγραφή του δεύτερου τόμου και η ολοκλήρωση της παρουσίασης των αρχαίων ελληνικών μαθηματικών, με εκείνα του Ευδόξου και του Αρχύτα.