Κύμα νέων επιχειρηματικών συμφωνιών στα Ποσειδώνια 2024, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία δηλώνει έτοιμη να ενισχύσει το παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομική ανάπτυξη

Κύμα νέων επιχειρηματικών συμφωνιών στα Ποσειδώνια 2024, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία δηλώνει έτοιμη να ενισχύσει το παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομική ανάπτυξη

Η 28η διοργάνωση των Ποσειδωνίων ολοκληρώθηκε σήμερα, αποδεικνύοντας για μία ακόμα φορά ότι είναι η κορυφαία πλατφόρμα για να κλειστούν επιχειρηματικές συμφωνίες και να καθοριστεί η στρατηγική ατζέντα μιας βιομηχανίας που ελέγχει πάνω από το 80% του παγκόσμιου εμπορίου και η αξία της αναμένεται να φτάσει τα 4,2 τρισ. δολάρια το 2031, καταγράφοντας σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 7%.

Η πολυαναμενόμενη συνέντευξη Τύπου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), που πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων, ήταν το αποκορύφωμα ενός εκτεταμένου προγράμματος 68 συνεδρίων και σεμιναρίων με τη συμμετοχή κορυφαίων παραγόντων του κλάδου, καθ’ όλη τη διάρκεια της πενθήμερης έκθεσης.
Στην συνέντευξη Τύπου μαζί μετην Μελίνα Τραυλού, Πρόεδρο της ΕΕΕ, συμμετείχαν μέλη του Προεδρείου της Ένωσης και, συγκεκριμένα, οι Αντιπροέδροι Μιχάλης Χανδρής και Αντώνης Λαιμός, οΓραμματέας, Δημήτρης Φαφαλιός, οΤαμίας, Γιάννης Ξυλάς και το Μέλος του Δ.Σ., Γιάννης Λύρας.

Απευθυνόμενη σε εκπροσώπους ελληνικών και διεθνών μέσων ενημέρωσης, η κα Μελίνα Τραυλού απάντησε σε πληθώρα ερωτήσεων για όλα τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει, εστιάζοντας στα θέματα της ναυτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, της αποανθρακοποίησης και της διαμόρφωσης των στρατηγικών για τη βιωσιμότητα του κλάδου, καθώς και για το ισχυρό κοινωνικό αποτύπωμα της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Τα φετινά Ποσειδώνια κατέγραψαν νέα ρεκόρ και στο καθαρά εκθεσιακό σκέλος, όπου οι διοργανωτές είδαν αύξηση περίπου 4% του αριθμού των εκθετών σε σύγκριση με την προηγούμενη διοργάνωση και άνοδο πάνω από 10% στον αριθμό των επισκεπτών, που θα ξεπεράσουν τους 30.000.

Αλλά και οι επιχειρηματικές συμφωνίες ξεπέρασαν κάθε προηγούμενα στα φετινά Ποσειδώνια, με σημαντικούς παίκτες της ναυτιλιακής βιομηχανίας να συναντώνται για να ολοκληρώσουν σημαντικές συμφωνίες, όπως αυτή της Atlas Maritime για την παραγγελία δύο ακόμα δεξαμενόπλοιων τύπου Suezmax στο ναυπηγείο DH της Νότιας Κορέας, σε μια κίνηση φέρνει το τρέχον βιβλίο παραγγελιών του Λέοντα Πατίτσα πάνω από τα 2 δισ. δολάρια.

Ο Όμιλος ONEX υπέγραψε συμφωνία με την κορυφαία διεθνή εταιρεία σχεδιασμού ρυμουλκών Robert Allan για μια γραμμή παραγωγής 30 ρυμουλκών, αξίας 280 εκατομμυρίων ευρώ, τουλάχιστον 20 από τα οποία αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2026, σε μια στρατηγική συνεργασία που έχει στόχο να αλλάξει το τοπίο στην ελληνική αγορά, καθώς τα αποκλειστικά δικαιώματα για την κατασκευή συγκεκριμένης σειράς ρυμουλκών στη χώρα παραχωρούνται στον Όμιλο ONEX.

Δύο νοτιοκορεατικές εταιρείες, η KR και η HD Hyundai, υπέγραψαν MoU για να συνεργαστούν στο πιλοτικό έργο ανάπτυξης μίας λύσης έξυπνων πλοίων επόμενης γενιάς που βασίζεται στο cloud (ISS 2.0), η οποία αναπτύχθηκε από την HD Hyundai. Στόχος του έργου είναι ο εξοπλισμόςκαι η επίδειξη εφαρμογής των λύσεων έξυπνων πλοίων επόμενης γενιάς. Η KR σχεδιάζει να πραγματοποιήσει τεχνικές επιθεωρήσεις με βάση τους κανόνες των νηογνωμόνων καθώς και τους τοπικούς και διεθνείς κανονισμούς, που θα επαληθεύουν την καταλληλότητα των λύσεων έξυπνων πλοίων επόμενης γενιάς.

Επίσης, ο Ευάγγελος Μαρινάκης, ιδρυτής της Capital Maritime & Trading Corp, ανακοίνωσε την παραγγελία έξι δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC (Very Large Crude Carriers) με δυνατότητα χρήσης LNG ως καυσίμου, από το κινεζικό ναυπηγείο CSSC. Αυτή η κίνηση υπογραμμίζει τη σημαντική επένδυση της Capital Maritime στην τεχνολογία διπλού καυσίμου, που την αναδεικνύει σε ηγέτη στις φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις για τη ναυτιλία.

Τα Ποσειδώνια 2024 επέλεξαν και ο νηογνώμονας Lloyd’s Register με το ΝαυπηγείοGuangzhou International (GSI) για να υπογράψουν ένα κοινό σχέδιο ανάπτυξης για το σχεδιασμό του μεγαλύτερου πλοίου μεταφοράς αμμωνίας στον κόσμο (VLAC). Με χωρητικότητα 100.000 κυβικών μέτρων, το σκάφος θα διαθέτει μια ανεξάρτητη δεξαμενή ΙΜΟ τύπου Β του για την ασφαλή αποθήκευση αμμωνίας, που αναμένεται να βελτιστοποιήσει τη λειτουργική του απόδοση.

Επιπλέον, η Franman, προμηθευτής της ναυτιλιακής βιομηχανίας, ανακοίνωσε τη συμφωνία της με το International Maritime Industries (IMI) της Σαουδικής Αραβίας να γίνει αποκλειστικός αντιπρόσωπος για την Ελλάδα και την Κύπρο του μεγαλύτερου ναυπηγείου Μ. Ανατολής και Β. Αφρικής. Η συμφωνία αφορά την προώθηση και προσέλκυση δυνητικών πελατών από τις δύο αγορές για τις υπηρεσίες Συντήρησης, Επισκευής και Αναβάθμισης (MRO) του ΙΜΙ.

Ο επίσης σαουδαραβικός Όμιλος SIRC και η Hellenic Environmental Centre Α.Ε. (HEC) υπέγραψαν συμφωνία για την ενίσχυση της δέσμευσης του SIRC για βιωσιμότητα στη ναυτιλιακή διαχείριση, ενώ ο νηογνώμονας DNV και η Artemis Technologies Ltd υπέγραψαν νέο MοU για την ανάπτυξη, την πιστοποίηση και τη λειτουργία ηλεκτρικών υδροπτέρυγων. Αλλά και η ABS υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας με την HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co., Ltd. (HD KSOE), την HD Hyundai Heavy Industries, Co., Ltd. (HHI) και το Νηολόγιο της Λιβερίας (LISCR), για να συνεργαστούν πάνω στην εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) για την εξάλειψη των τυφλών σημείων ασφάλειας των πλοίων.

Η Man Energy Solutions υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την Eastern Pacific Shipping (EPS) για την ανάπτυξη προγράμματος κατάρτισης πληρωμάτων στον χειρισμό της αμμωνίας ως καύσιμο στα πλοία. Τέλος, οι CAPITAL GAS, ERMA FIRST και BABCOCKυπέγραψαν δήλωση προθέσεων (Letter of Intent) για την εγκατάσταση ενός καινοτόμου συστήματος δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS), Fit Carbon, σε τέσσερα νέα πλοία μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα (LCO2).

Ο Θεόδωρος Βώκος, Διευθύνων Σύμβουλος της Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε., δήλωσε: «Η 28η διοργάνωση των Ποσειδωνίων ήταν αναμφίβολα η πιο επιτυχημένη στην ιστορία του θεσμού. Οι καινοτομίες που παρουσιάστηκαν στους χώρους της Έκθεσης ήταν πραγματικά πρωτοποριακές και η γνώση που μοιράστηκε κατά τη διάρκεια του εκτεταμένου συνεδριακού προγράμματος ήταν πηγή έμπνευσης. Ο όγκος και η ποιότητα των επισκεπτών μας ξεπέρασαν κάθε προσδοκία, κάνοντας την εκδήλωση μια τεράστια επιτυχία. Είναι συναρπαστικό να βλέπουμε πόσο θετικό αντίκτυπο έχει η διοργάνωσή μας. Και βέβαια, είμαστε βαθιά ευγνώμονες για την ακλόνητη υποστήριξη της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας. Τα Ποσειδώνια έχει αποδειχθεί ότι είναι κορυφαία πλατφόρμα για τη σύναψη επιχειρηματικών συμφωνιών και την προώθηση της διασύνδεσης και των συνεργασιών που οδηγούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία μπροστά».

Τα Ποσειδώνια 2024 διοργανώθηκαν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, με την υποστήριξη του Δήμου Πειραιά και της Επιτροπής Ελληνικής Ναυτιλιακής Συνεργασίας.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι