ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Θα παραγγέλλουμε λεωφορείο και θα κάνει στάση όπου θέλουμε!

Θα παραγγέλλουμε λεωφορείο και θα κάνει στάση όπου θέλουμε!

Ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, στο συνέδριο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας “Green Deal Greece 2021”, είπε μεταξύ άλλων ότι στο πλαίσιο της «έξυπνης κινητικότητας» θα καλούμε για λεωφορείο από το κινητό και αυτό θα σταματά ανάλογα με την ζήτηση! Επίσης θα προωθηθεί το car sharing και το car pooling, ο επιβιβασμός στο ίδιο ΙΧ πολλών ατόμων που έχουν την ίδια κατεύθυνση.

Το πείραμα θα ξεκινήσει από την Αστυπάλαια πιλοτικά για την ανάπτυξη της λεγόμενης «κατά παραγγελία δημόσιας συγκοινωνίας», που από την μία μοιάζει πολύ βολική, από την άλλη εύλογα θέτει ερωτήματα του τι θα κάνουν οι επιβάτες αν, για παράδειγμα, επί τρεις ώρες κανένας άλλος δεν θέλει να χρησιμοποιήσει λεωφορείο στην ίδια περιοχή. Δηλαδή η σταθερή τροχιά με σταθερά δρομολόγια έχει το μειονέκτημα ότι συχνά τα μέσα κινούνται άδεια, αλλά αυτό συνιστά πρόβλημα για την ρύπανση της ατμόσφαιρας και την οικονομία. Τα “ραντεβού” μειώνουν τους ρύπους και το κόστος, αλλά η εξυπηρέτηση του κοινού τίθεται εν αμφιβόλω.

Με το πρόγραμμα της οn demand μετακίνησης οι επιβάτες θα μπορούν μέσω του κινητού τους τηλεφώνου, είτε καλώντας, είτε χρησιμοποιώντας το σχετικό λογισμικό, να δηλώσουν την επιθυμία τους για μεταφορά και παράλληλα να ενημερώσουν για τα σημεία επιβίβασης και αποβίβασης. Το σύστημα διαχείρισης θα συγκεντρώνει τα αιτήματα και θα προσαρμόζει ανάλογα τα δρομολόγια, ενημερώνοντας τους επιβάτες.

«Πρόκειται ουσιαστικά για μια μορφή διαδραστικής συγκοινωνίας και μάλιστα, με καθαρή ενέργεια, μέσω της ηλεκτροκίνησης» σημείωσε ο κ. Κεφαλογιάννης. «Το on demand shuttle service θα επιτρέψει στους κατοίκους του νησιού σε πρώτη φάση, αλλά και στους επισκέπτες του νησιού στη συνέχεια, μεγαλύτερη ελευθερία και ευελιξία στις μετακινήσεις, οι οποίες πλέον θα προσαρμόζονται στη δική τους ζήτηση και ανάγκη για μεταφορά και όχι το αντίστροφο» είπε.

Στο προσκήνιο των car-sharing

Για τη λειτουργία της υπηρεσίας, το υπουργείο Μεταφορών ήδη επικαιροποιεί το θεσμικό πλαίσιο και σε πρώτη φάση βάζει στο στόλο αυτό τρία-πέντε ηλεκτρικά οχήματα για το δίμηνο Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου 2021. Το σύστημα θα λειτουργεί μέσω τηλεφωνικής κλήσης ή εφαρμογής για κινητό τηλέφωνο και «θα παρέχεται συμπληρωματικά προς τις συμβατικές μορφές δημόσιας συγκοινωνίας και τα παραδοσιακά δρομολόγια, καθώς στόχος είναι όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να καταστούν κοινωνοί και συμμέτοχοι της διαδικασίας μετάβασης στο νέο περιβάλλον των μεταφορών».

«Η σταδιακή ανάπτυξη του προγράμματος θα επιτρέψει την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων από κάθε φάση, τα οποία θα αξιολογούνται και θα αξιοποιούνται στην επόμενη, ώστε να εκτιμηθεί η συμβολή των νέων ψηφιακών τεχνολογιών στην βιωσιμότητα των αστικών επιβατικών μεταφορών και στην εξυπηρέτηση της καθημερινής μετακίνησης των πολιτών», είπε ο υφυπουργός.

Το επόμενο βήμα είναι ο περιορισμός των άσκοπων μετακινήσεων με ιδιωτικά οχήματα στις πόλεις, οι οποίες εντείνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Ήδη εξετάζεται το πέρασμα στις πλατφόρμες συνεπιβατισμού μέσω της ενσωμάτωσης στο σύστημα μεταφορών υπηρεσιών όπως το car sharing (διαμοιρασμός αυτοκινήτων) ή το carpooling (συνεπιβατισμός). Με τα συστήματα αυτά άτομα που κινούνται στην ίδια κατεύθυνση θα κάνουν ένα είδος οτοστόπ ή θα έχουν και σταθερούς συνεπιβάτες, κάτι που όμως όσο διαρκεί η πανδημία δεν ενδείκνυται.

Κινητικότητα χαμηλών ρύπων

Ο τομέας των μεταφορών ευθύνεται για το ¼ της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και συμβάλλει στην κλιματική αλλαγή σε παγκόσμιο επίπεδο. Επιπλέον, αποτελεί βασική αιτία της ηχορύπανσης, της κυκλοφοριακής συμφόρησης, αλλά και των τροχαίων ατυχημάτων. Η Ευρωπαϊκή Στρατηγική για την “κινητικότητα χαμηλών ρύπων” προβλέπει μέτρα ενίσχυσης της βιωσιμότητας του συστήματος των μεταφορών, με στόχο τη μείωση κατά 55% των εκπομπών ρύπων από τις μεταφορές έως το 2030.

Αυτό θα επιτευχθεί κυρίως με επενδύσεις στις “καθαρές μεταφορές” και της διείσδυσης μέσων μεταφοράς που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα. Στον διαγωνισμό για τα νέα λεωφορεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης που έχει προκηρύξει το υπουργείο προβλέπεται ότι όλα τα οχήματα της α΄ φάσης (800 συνολικά) θα είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και τα 300 από αυτά θα είναι ηλεκτροκίνητα.

Ο διαγωνισμός θα αφορά συνολικά την προμήθεια περίπου 1.300 νέων σύγχρονων και ενεργειακά πράσινων λεωφορείων που θα γίνει σε δύο φάσεις. Σήμερα το ειδικό Μητρώο του υπουργείου περιλαμβάνει 3.399 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα. Περισσότερα από τα μισά, και συγκεκριμένα τα 1.868 από αυτά, έχουν ταξινομηθεί από τον Σεπτέμβριο του 2020 μέχρι σήμερα.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι