Οι Ούγγροι νομοθέτησαν για να αντιμετωπίσουν τις συσκευασίες που μικραίνουν

Τα μέτρα για την ακρίβεια θα φέρουν, άμεσα, αποτελέσματα στις τιμές δηλώνει ο Σκρέκας

Διεθνές πρόβλημα η “εφεύρεση” των εταιρειών να μην αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων πολύ, αλλά να μικραίνουν “διακριτικά” τις συσκευασίες

Το υπουργείο Οικονομικών της Ουγγαρίας πέρασε νόμο και μετά τον Μάρτιο όλα τα σούπερ μάρκετ θα αναρτούν υποχρεωτικά ειδικές πινακίδες στα προϊόντα που έχουν μικρύνει τη συσκευασία τους. Ο πληθωρισμός στην Ουγγαρία έφθασε το 25% το πρώτο τρίμηνο του 2023 και ήταν (τότε) το υψηλότερο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών μειώθηκε κάθετα και σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν σήμερα, οι λιανικές πωλήσεις τους τελευταίους είναι μειωμένες κατά 8,7%.

Η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Βίκτορ Όρμπαν επιδιώκει να τονώσει την οικονομία, η οποία κατέγραψε την πρώτη τριμηνιαία ανάπτυξή της μέσα σε ένα έτος το τρίτο τρίμηνο, με τις αυτοδιοικητικές εκλογές και τις ευρωεκλογές να αναμένονται μέσα στον χρόνο. «Τους τελευταίους μήνες, το φαινόμενο όπου το μέγεθος ορισμένων προϊόντων συρρικνώνεται ενώ οι τιμές τους παραμένουν ίδιες ή ακόμη και αυξάνονται έχει προκαλέσει αυξημένη προσοχή σε πολλές χώρες», ανέφερε το υπουργείο Οικονομικών. «Αυτή η πρακτική παραπλάνησης οδηγεί τους καταναλωτές να αγοράζουν λιγότερο από το προϊόν με τα ίδια χρήματα», ανέφερε.

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες που θα τεθούν σε ισχύ από τον Μάρτιο για δύο μήνες, οι λιανέμποροι τροφίμων με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω του 1 δισεκατομμυρίου φιορινιών (2,9 εκατομμύρια δολάρια) θα πρέπει να εμφανίζουν προειδοποιητικές ετικέτες τιμών για προϊόντα που έχουν συρρικνωθεί σε μέγεθος σε σύγκριση με την περίοδο μεταξύ 1ης Ιανουαρίου 2020 και 1ης Ιουλίου 2023. Παρασκευαστές τροφίμων, εισαγωγείς και προμηθευτές θα πρέπει επίσης να ενημερώνουν τους λιανεμπόρους για τυχόν μειώσεις μεγέθους προϊόντων.

«Παρόλο που πιστεύουμε ότι τα νοικοκυριά θα επικεντρωθούν αρχικά στην απομόχλευση και την ανασυγκρότηση των αποθεματικών τους, η κατανάλωση ενδέχεται επίσης να αρχίσει να αυξάνεται», τόνισαν οικονομολόγοι της ING σχετικά με τα τελευταία στοιχεία για τις λιανικές πωλήσεις. «Ωστόσο, για να είναι αυτή η αλλαγή σημαντική και διαρκής, πρέπει πρώτα να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών, η οποία είναι μια πιο παρατεταμένη διαδικασία», συμπλήρωσαν οι ίδιοι.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι