Χρυσοχοΐδης και Χατζηδάκης θεωρούν ακατανόητο να εμπλέκονται στην τραγωδία των Τεμπών

Χρυσοχοΐδης και Χατζηδάκης θεωρούν ακατανόητο να εμπλέκονται στην τραγωδία των Τεμπών

Δύο πολιτικοί αντιδρούν στο να γίνει προανακριτική προς εκείνους, δηλώνοντας άσχετοι προς την τραγωδία των Τεμπών

«Είναι ακατανόητη, και πολιτικά και πραγματολογικά, η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για σύσταση Ειδικής Προανακριτικής Επιτροπής όσον αφορά το πρόσωπό μου», αναφέρει στο υπόμνημα του προς την εθνική αντιπροσωπεία ο υπουργός Υγείας Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Παρόμοια είναι και η αντλιδραση του υπουργού Εθνικής Οικονομίας Κωστή Χατζηδάκη, που θεωρεί την εμπλοκή του σουρεαλιστική.

Αναλυτικά,  απευθυνόμενος στον πρόεδρο και ζητώντας να ενημερωθεί το Σώμα, ο κ. Χρυσοχοΐδης γράφει τα εξής: «Με αφορμή την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για σύσταση ειδικής κοινοβουλευτικής επιτροπής για τη Σύμβαση 717/2014 επισημαίνω ότι υπηρέτησα ως υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων επί 18 μήνες από τον Ιούνιο του 2013 έως τον Ιανουάριο του 2015. Όταν ανέλαβα τα καθήκοντα μου η ΕΡΓΟΣΕ και ο ΟΣΕ προετοίμαζαν από το 2011 το έργο της ανάταξης και αναβάθμισης του Συστήματος Σηματοδότησης και Τηλεδιοίκησης του Σιδηροδρομικού Άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας.

»Στο πλαίσιο αυτό η ΕΡΓΟΣΕ προκήρυξε διαγωνισμό και τελικώς τον Σεπτέμβριο του 2014 υπεγράφη σύμβαση για την εκτέλεση του έργου. Η σύμβαση αυτή ελέγχθηκε από όλες τις αρμόδιες Εθνικές και Ευρωπαϊκές Ελεγκτικές Αρχές (Ελεγκτικό Συνέδριο, ΕΔΕΛ, Αρχή Διαφάνειας, Οικονομικός Εισαγγελέας, Ευρωπαίος Εισαγγελέας) και κρίθηκε νόμιμη και συμφέρουσα για το Ελληνικό Δημόσιο. O χρόνος υλοποίησης του έργου ορίστηκε σε 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, δηλαδή παράδοση του έργου τον Σεπτέμβριο του 2016. Συνεπώς, όπως προκύπτει από τα παραπάνω, είναι ακατανόητη και πολιτικά και πραγματολογικά η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για σύσταση Ειδικής Προανακριτικής Επιτροπής όσον αφορά το πρόσωπό μου.»

Ο Κωστής Χατζηδάκης

Ο κ. Χατζηδάκης για τον ίδιο λόγο, γράφει τα εξής: «Η πρόταση σύστασης προανακριτικής επιτροπής, ως προς εμένα, είναι στα όρια του σουρεαλισμού. Με κατάπληξη ενημερώθηκα για την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για σύσταση προανακριτικής επιτροπής σε σχέση με τα Τέμπη, καθώς περιλαμβάνεται και το όνομά μου. Εγώ, ως υπουργός Μεταφορών, τον Σεπτέμβριο του 2007, βρήκα υπογεγραμμένη τη σύμβαση με αριθμό 10005/5-9-2007 σε σχέση με την προμήθεια συστήματος γραμμής ETCS επιπέδου 1 με συναφείς υπηρεσίες (τηλεδιοίκηση και ηλεκτροκίνηση) για τον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Η σύμβαση αυτή εκτελέστηκε αμέσως και όπως αποδεικνύεται από σχετικά δημοσιεύματα στις 4 Σεπτεμβρίου 2008 έκανα τα εγκαίνια στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Λάρισα.

»Ακόμη περισσότερο, μέχρι το τέλος του 2008, οπότε και έφυγα από το υπουργείο, είχε ολοκληρωθεί η τηλεδιοίκηση και η ηλεκτροκίνηση καθ’ όλο το μήκος του δικτύου όπου υπήρχε διπλή γραμμή και δεν κατασκευάζονταν άλλα έργα. Κατηγορούμαι άραγε για αυτό; Ότι εκτέλεσα στην ώρα της μια σύμβαση; Τριάμισι χρόνια αργότερα ήμουν αρμόδιος για ένα χρόνο για τα θέματα των Μεταφορών, ως υπουργός Ανάπτυξης-Ανταγωνιστικότητας-Υποδομών-Μεταφορών και Δικτύων, διαπίστωσα ότι τμήματα του δικτύου είχαν βανδαλιστεί με αποτέλεσμα να μη λειτουργεί σε πολλά τμήματα η τηλεδιοίκηση και η ηλεκτροκίνηση. Αμέσως, ήρθαμε σε επαφή με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αντιμετώπιση του ζητήματος.

»Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αρχικά, είχε αντιρρήσεις διότι δεν ήθελε να χρηματοδοτήσει δυο φορές το ίδιο έργο. Εν πάση περιπτώσει, μετά από διαπραγματεύσεις βρέθηκε ένας τρόπος προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι ενστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και συμφωνήθηκε επί της αρχής να προχωρήσει η χρηματοδότηση του έργου και πάλι με Ευρωπαϊκούς Πόρους. Εν τω μεταξύ, από τον Ιούνιο του 2013 έπαψα να είμαι αρμόδιος για θέματα μεταφορών και στη θέση μου τοποθετήθηκε ο κ. Μ. Χρυσοχοΐδης, ο οποίος αργότερα προχώρησε στην υπογραφή της σχετικής σύμβασης προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα. Διερωτώμαι, λοιπόν πού προκύπτει οποιαδήποτε εμπλοκή μου;».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι