Η πρόκληση της ενσυναίσθησης στο μάρκετινγκ την εποχή του Covid-19

Η πρόκληση της ενσυναίσθησης στο μάρκετινγκ την εποχή του Covid-19, Κατερίνα Σταματελοπούλου

Σε περίοδο κρίσεων οι επιχειρήσεις καλούνται να αλλάξουν πορεία, ή καλύτερα να προσαρμοστούν σε νέες συνθήκες, λαμβάνοντας υπόψη στοιχεία, μετρήσεις, αλλαγές και πάνω από όλα την ψυχολογία των πελατών που απευθύνονται. Όμως, στην κρίση του Covid-19 που διανύουμε αυτή την περίοδο, όλα μοιάζουν να έχουν αλλάξει με διαφορετικό τρόπο από ό,τι σε προηγούμενες κρίσεις.

Πλέον, μιλάμε για την μετά-κορονοϊό εποχή και ο κόσμος νιώθει διπλή αγωνία τόσο για την υγεία του αλλά και για τις οικονομικές επιπτώσεις που αυτή φέρνει. Η επόμενη μέρα, μετά την άρση των lockdown, βρίσκει τις περισσότερες κοινωνίες να είναι μουδιασμένες και τις επιχειρήσεις να προσπαθούν να «προβλέψουν» τις εξελίξεις στους κλάδους τους από μέρα σε μέρα.

Δεν μιλάμε πια για μακροχρόνιες προβλέψεις μιας και ό,τι μπορεί να λειτουργούσε πριν ένα μήνα μπορεί να ανατραπεί τον επόμενο. Ερωτήσεις όπως: Ποιοι θα ταξιδέψουν φέτος; Πότε θα ταξιδέψουν οι Ευρωπαίοι; Πώς θα ανέβει ο κλάδος της εστίασης; Ποιοι θα αγοράσουν φέτος κλιματιστικά; κλπ είναι ερωτήσεις που είναι δύσκολο να απαντηθούν με μακροχρόνια πρόβλεψη…

Οι αλλαγές, οι προκλήσεις και το μάρκετινγκ

Είναι πράγματι εκπληκτικό, πως μέσα σε 3 μήνες, έχουν επιταχυνθεί τόσες πολλές δημιουργικές αλλαγές, που πριν, ήταν απλά τάσεις που εξελίσσονταν με πολύ αργό ρυθμό. Από τον ψηφιακό μετασχηματισμό πολλών υπηρεσιών, μέχρι την εξ αποστάσεως εργασία, τις τηλεδιασκέψεις και την απίστευτη αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Από την άλλη μεριά, η παγκόσμια οικονομική ύφεση με όλα τα συνεπακόλουθα της, προσθέτει στην υγειονομική ανασφάλεια και την οικονομική. Αυτή είναι η περίοδος όπου τόσο οι καταναλωτές όσο και οι επιχειρήσεις βρίσκονται σε πρωτόγνωρη  κατάσταση ταυτόχρονα με τις προκλήσεις μιας νέας πραγματικότητας, που εξελίσσεται καθημερινά.

Οι άνθρωποι τώρα, προσπαθούν να κατηγοριοποιήσουν τις ανάγκες τους και οι επιχειρήσεις ψάχνουν τρόπους να εξατομικεύσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους και να τα επικοινωνήσουν στα σωστά κανάλια. Βέβαια, αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο μιας και αυτή περίπου ήταν η διαδρομή τα τελευταία χρόνια όπου το storytelling μέσω του συναισθήματος, ήταν κυρίαρχο στοιχείο στο marketing. Αυτό που προστέθηκε τώρα είναι η ενσυναίσθηση. Το να μπορεί δηλαδή κάποιος να μπει στη θέση του άλλου και να καταλάβει τα πραγματικά του θέλω….

Και αυτή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση. Να μπορέσει μια εταιρία να καταλάβει τις νέες ανάγκες των ανθρώπων, να τις καλύψει σεβόμενη τις συνθήκες και προτείνοντας συγκεκριμένες λύσεις, χρησιμοποιώντας με τον καλύτερο τρόπο την τεχνολογία. Άλλωστε το μάρκετινγκ είναι μια διαδικασία συνεχούς εξέλιξης που ξεκινάει πάντα από την επικοινωνία.  Και τώρα είναι η στιγμή ο marketer να μπει στη θέση του πελάτη και όχι απλά να σκεφτεί σαν πελάτης. Αυτή είναι η μεγάλη διαφορά.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx