Πως μπορεί να επιβιώσει μια ενημερωτική ιστοσελίδα

Πως μπορεί να επιβιώσει μια ενημερωτική ιστοσελίδα, Ηρακλής Γωνιάδης

Πεπεισμένος ότι ο διανοητικός αυνανισμός (αγγλιστί brainstorming) λειτουργεί κατά παρόμοιο τρόπο με τον… φυσικό, καθώς ο μεν πρώτος φέρνει στο φως σπόρους ιδεών που καταλήγουν σε καινοφανή προϊόντα/υπηρεσίες/διαδικασίες/λειτουργίες κάποια εκ των οποίων καταλήγουν σε καινοτομία, ενώ ο δεύτερος παρέχει γενετικό υλικό στις τράπεζες σπέρματος εντάσσοντας “ανενεργό” δυναμικό στην προσπάθεια ενίσχυσης του δημογραφικού, τολμώ να προτείνω τα ακόλουθα σε επίρρωση των όσων κατά καιρούς έχω διατυπώσει από τη θέση αυτή.

Συγκεκριμένα αναφέρομαι στις ιστοσελίδες που προσφέρουν γνώση και πληροφορία συνθέτοντας την εικόνα του επελαύνοντος μέλλοντος που αφορά όλους μας υποκινώντας μας να προετοιμαστούμε.

Όπως πολλοί από μας γνωρίζουν, δεν είναι η επισκεψιμότητα εκείνη που ενδιαφέρει τόσο όσο η παραμονή στην ιστοσελίδα και, κυρίως, η διατηρησιμότητα του ενδιαφέροντος του ψηφιακού περιηγητή (follower;) για τη συχνή εμφάνισή του η οποία ενισχύει περαιτέρω τις πιθανότητες “αγοράς”. Αυτά είναι κι εκείνα που προσέχει ο διαφημιζόμενος προκειμένου να την επιλέξει για να διαφημιστεί μέσω αυτής, κατευθυνόμενος προς την ομάδα εκείνη που ανταποκρίνεται στα χαρακτηριστικά του πελάτη του.

Ακόμη κι αν αυτός δεν τον έχει περιγράψει με σαφήνεια, η ιστοσελίδα μπορεί να τον βοηθήσει αφού -εξ ορισμού- γνωρίζει τον δικό της πελάτη-αναγνώστη από τις επιλογές (κλικ) του και την ανάλυση μεγάλων δεδομένων καθώς 60-70 click τον κατατάσσουν σε κατηγορία και 150 τον αποκωδικοποιούν καλύτερα απ’ ότι ο ίδιος τον εαυτό του.

Παλιά μου τέχνη κόσκινο

Για την περίπτωση που δεν διαθέτει αυτή την τεχνολογία (ή και παράλληλα μ’ αυτή) θα μπορούσε ο διαχειριστής της να καταφύγει στην “παλιά μου τέχνη κόσκινο”, δηλαδή στη χρήση ερωτηματολογίου μετά από μελετημένη προετοιμασία της όλης διαδικασίας, όπως:

1. Ομαδοποίηση επισκεπτών/αναγνωστών ανά κατηγορία αρθρογραφίας προκειμένου να διαπιστωθεί το είδος, η συχνότητα και η ένταση του ενδιαφέροντός τους.

2. Δημιουργία και υποβολή ερωτηματολογίου ανά κατηγορία με περιεχόμενα του είδους:
-Ενδιαφέρον, ποιότητα και ευρύτητα αρθρογραφίας
• Τα άρθρα παρουσιάζουν προσωπικό ή επαγγελματικό ενδιαφέρον;
• Πόσο χρήσιμα σας φάνηκαν; Λίγο Πολύ Πάρα Πολύ
• Είχαν τη δέουσα εμβάθυνση και τεκμηρίωση; Λίγο Πολύ Πάρα Πολύ

-Σας ενδιαφέρει η συμμετοχή σε ένα δίκτυο συνδρομητών όπου θα:
• Προτείνονται κατά προτεραιότητα άρθρα του ενδιαφέροντός σας;
• Παρέχονται εκπτώσεις επί αγορών σας από τους διαφημιζόμενους της ιστοσελίδας μας;
• Διανέμονται δώρα παραγωγής των διαφημιζομένων μας, σε τυχαία ηλεκτρονική επιλογή ανάλογα με το πλήθος των επισκέψεών σας στην ιστοσελίδα μας;
• Διενεργούνται δωρεάν διαδικτυακά σεμινάρια σε πεδία του ενδιαφέροντός σας από το δίκτυο των συνερ-γατών μας;
• Κλπ.

3. Ανάθεση της ευθύνης σε κάποιον από τους συνεργάτες (ή φοιτητή δημοσιογραφίας στο πλαίσιο προπτυχιακής/πτυχιακής/διπλωματικής εργασίας του) για τη συλλογή των απαντήσεων για 1-2 μήνες, ανάλογα με τον όγκο τους (καλό είναι να είναι σε ποσοστό ≥ του 15% του συνόλου των επισκεπτών για να θεωρηθεί ισχυρό το δείγμα).

4. Επεξεργασία (μέσω του Google Forms/Docs ή άλλου), ταξινόμηση και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων.

5. Επαφές με δυνητικούς διαφημιζόμενους προτείνοντάς τους, στη βάση των δικών τους προτάσεων αξίας (προϊόντα/υπηρεσίες/after sales service κλπ.), ένα πακέτο όπως π.χ.:

  • διαφήμιση έναντι εκπτώσεων προς τους συνδρομητές μέσω link από τη δική σας προς την ιστοσελίδα τους.
  • την παροχή δώρων των διαφημιζόμενων (από πληρωμή σε είδος;) που στη συνέχεια θα διανέμονται τους τακτικούς επισκέπτες-αναγνώστες.
  • ό,τι άλλο σκεφτείτε ότι μπορείτε να υποστηρίξετε για την αλληλοπροώθηση των προτάσεων αξίας αμφοτέ-ρων προς ένα κοινό που αναζητά την ικανοποίηση των αναγκών του στρεφόμενο, ολοένα και περισσότερο, στο ίντερνετ λόγω και των συρρικνούμενων πόρων του.

Γλαύκα εις Αθήνας

Το ζητούμενο από την όλη προσπάθεια είναι ότι διαθέτοντας ένα κοινωνικό κεφάλαιο, τους επισκέπτες-αναγνώστες της ιστοσελίδας, είναι ζωτικό να βρεθεί ο τρόπος αξιοποίησής του για το συμφέρον όλων: το δικό τους, των διαφημιζόμενων και το δικό σας. Κατέχετε και εφαρμόζετε την ψηφιακή τεχνολογία πολύ καλύτερα από τη μικρομεσαία επιχείρηση που βολοδέρνει ανάμεσα στο “Δόξα τον Θεό” και το “Παναγιά βοήθα”!

Ρευστοποιείστε τη προς όφελος όλων των κοινωνικών εταίρων καθώς η αμοιβαιότητα δημιουργεί ισχυρά αντισώματα στον ανταγωνισμό. Ή, θέτοντάς το διαφορετικά, τα “σμήνη” (των μικρομεσαίων) δίνουν διάσταση (στην οικονομία) καθιστώντας σκεπτικούς εκείνους που αποσκοπούν στην καταβρόχθισή τους, ενώ οι δήθεν μεγάλοι και οι “ξέμπαρκοι” συνιστούν την εύκολη λεία (στα ξένα βουλιμικά κεφάλαια). Η μικρομεσαία επιχείρηση έχει ανάγκη της δικής σας προβολής, ο μεγάλος διαθέτει άλλα κανάλια για να το κάνει, ή διαφορετικές σκοπιμότητες για να καταφύγει στην ιστοσελίδα σας. Στηρίξτε για να στηριχθείτε γιατί χανόμαστε!

Δεν κομίζω “γλαύκα εις Αθήνας” αλλά πετώ ένα πετραδάκι στο τέλμα που μας έριξε η χρόνια (αυτοάνοση;) κρίση για τη δημιουργία ενός μικρού κύματος που σε συντονισμό με άλλα μπορεί να εξελιχθεί σε κύμα κατάλληλο για business serfing. Μπορεί να το έχετε δοκιμάσει ήδη, όμως η αναζήτηση είναι διαρκής, είτε αφορά στην είδηση, είτε στην ανεύρεση πόρων επιβίωσης και εξέλιξης.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι