Tα όχι και τόσο αδιάβροχα iPhone – Ιταλική “καμπάνα” 10 εκατομμυρίων.

Tα όχι και τόσο αδιάβροχα iPhone – Ιταλική "καμπάνα" 10 εκατομμυρίων.

Δέκα εκατομμύρια ευρώ πρόστιμο επέβαλαν οι ιταλικές Αρχές στην Apple, λόγω παραπλανητικού μάρκετινγκ στις συσκευές iPhone. Η ιταλική Αρχή Ανταγωνισμού AGCM διαπίστωσε ότι οι ισχυρισμοί της Apple περί αδιάβροχων συσκευών δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, καθώς αφορούν μόνο σε εργαστηριακές συνθήκες με εξαγνισμένο νερό. Πρόκειται για τις συσκευές iPhone 8 έως και το iPhone 11.

Κατά την AGCM οι διαφημιστικές πρακτικές της θυγατρικής της Apple στην Ιταλία είναι παραπλανητικές, επειδή η εταιρεία ισχυρίζεται πως τα εν λόγω κινητά αντέχουν στο νερό σε βάθος από ένα ως τέσσερα μέτρα και για διάρκεια 30 λεπτών. Δεν διευκρίνισε όμως ότι επρόκειτο για στατικό και εξαγνισμένο νερό σε εργαστηριακό περιβάλλον.

Επίσης, η ΑGCM εντόπισε πρόβλημα και με την εγγύηση που προσφέρει η εταιρεία, καθώς αυτή δεν καλύπτει ζημιά από υγρό, κάτι που έρχεται σε αντιδιαστολή με τους ισχυρισμούς περί αδιάβροχου στις διαφημίσεις της. Σημειωτέον ότι στις εν λόγω διαφημίσεις τα iPhone εμφανίζονται να έρχονται σε επαφή με το νερό.

Η μη κάλυψη από την εγγύηση θεωρείται παραβίαση των δικαιωμάτων του καταναλωτή, βάσει της ιταλικής νομοθεσίας και μάλιστα χαρακτηρίστηκε “επιθετική” πρακτική. Πάντως, στα έντυπά της η Apple συνιστά στους αγοραστές των προϊόντων της να μην κολυμπούν ή να κάνουν μπάνιο με το iPhone τους. Η αναφορά αυτή ωστόσο δεν είναι αρκετή, σημείωσε η Αρχή, ώστε να χρησιμοποιηθεί για να παρακάμψει η εταιρεία τις υποχρεώσεις της σε ό,τι αφορά ένα προϊόν που δεν λειτουργεί με τον τρόπο που διαφημίζεται.

“Τρίτωσε” το κακό

Κατόπιν αυτών, η AGCM επέβαλε πρόστιμο πέντε εκατ. ευρώ για κάθε μία από τις δύο πρακτικές που διαπίστωσε προβληματικές. Πέρα από το πρόστιμο των 10 εκατ. ευρώ, η Apple υποχρεώνεται να δημοσιεύσει στην ιστοσελίδα της το πόρισμα της Αρχής Ανταγωνισμού.

Πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που η Ιταλία βάζει στο στόχαστρο την αμερικανική πολυεθνική. Το 2018, είχε επιβληθεί πρόστιμο επίσης δέκα εκατομμυρίων ευρώ, για τα προβλήματα που δημιουργούσε στις συσκευές iPhone 6 η εγκατάσταση του λειτουργικού iOS 10, το οποίο είχε μεγαλύτερες απαιτήσεις ενέργειας. Αλλά και η ενημέρωση που θα έλυνε το πρόβλημα, τελικά επιβάρυνε τους επεξεργαστές των συσκευών.

Οι ιταλικές Αρχές, επίσης, έκριναν ότι η εταιρεία δεν ενημέρωνε τους χρήστες των συσκευών της για τη λειτουργία των μπαταριών τους. Μάλιστα, κατηγορήθηκε ευθέως για “προγραμματισμένη απαρχαίωση” (planned obsolescence), μια πρακτική που έχει στόχο να ωθήσει τους καταναλωτές να αγοράζουν συνεχώς τα ανανεωμένα προϊόντα μιας εταιρείας.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι