Μητσοτάκης: Κάλπες τον Μάιο – Νέες εκλογές αν δεν υπάρχει αυτοδυναμία

Μητσοτάκης: Κάλπες τον Μάιο – Νέες εκλογές αν δεν υπάρχει αυτοδυναμία

Κάλπες τον Μάϊο (χωρίς να προσδιορίσει την ακριβή ημερομηνία) ανήγγειλε ο κ. Μητσοτάκης κλείνοντας έτσι τα σενάρια  έτσι το ενδεχόμενο οι εκλογές (οι πρώτες τουλάχιστον με την απλή αναλογική) να γίνουν τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο. Ωστόσο επέμεινε στην αυτοδυναμία και σε νέα εκλογική αναμέτρηση αν από την απλή αναλογική δεν προκύψει αυτοδύαμη Κυβέρνηση ΝΔ

Στην συνέντευξη του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha ο κ. Μητσοτάκης επεσήμανε πως «μπορώ να σας πω μετά βεβαιότητος ότι οι εκλογές θα γίνουν το Μάιο. Δεν θα γίνουν τον Ιούλιο. Και δεν θα γίνουν -θα ήταν και αδιανόητο να λέγαμε ότι οι εκλογές θα γίνουν τον Ιούλιο- διότι μπορεί να χρειαστεί δεύτερη κάλπη. Πολύ πιθανό. Και δεν θα πάμε να κάνουμε εκλογές τον Αύγουστο. Και φυσικά έχουμε και την περίοδο των Πανελληνίων, την οποία πρέπει να προστατεύσουμε ως κόρη οφθαλμού».

Κληθείς να σχολιάσει το ενδεχόμενο σχηματισμού κυβέρνησης συνεργασίας, ο πρωθυπουργός επανέλαβε ότι εξακολουθεί να υπερασπίζεται την «ανάγκη για δεύτερη κάλπη», καθώς είναι «αυτή η οποία μπορεί να δώσει αυτοδυναμία».

Υπογράμμισε μάλιστα ότι «πρέπει να έχουμε αποφασιστικές κυβερνήσεις με συμπαγή κοινοβουλευτική πλειοψηφία», επισημαίνοντας ότι «έχω αποδείξει και αρκεί να δείτε τη σύνθεση της κυβέρνησής μου σήμερα, ότι έχω ενσωματώσει στο κυβερνητικό σχήμα πολλούς ανθρώπους οι οποίοι δεν προέρχονται από τη Ν.Δ. Προσπάθησα πραγματικά να κάνω την καλύτερη δυνατή κυβέρνηση. Δυσαρεστώντας πολύ συχνά την παράταξή μου και στελέχη τα οποία περίμεναν να γίνουν υπουργοί».

Ο Καραμανλής

Αναφορικά με το πολιτικό μέλλον του Κώστα Αχ. Καραμανλή και για το κατά πόσο θα είναι υποψήφιος στις προσεχείς εκλογές, ο κ. Μητσοτάκης άφησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα, λέγοντας ότι θα το συζητήσει μαζί του «όταν έρθει η ώρα». Αναφερόμενος στην παραίτηση του κ. Καραμανλή, είπε ότι «αυτό τον τιμά», για να προσθέσει: «Θα μου πείτε “αυτονόητο”; Ναι! Αλλά πόσες φορές το έχουμε δει;».

Πρόσθεσε: «Ας το αναγνωρίσουμε τουλάχιστον αυτό. Και βέβαια ο κ. Καραμανλής πήγε χθες στην Βουλή, μίλησε, παρουσίασε την άποψή του θεσμικά ως όφειλε. Θα κριθεί κι αυτό. Τώρα το ζήτημα των ψηφοδελτίων επιτρέψτε μου να το συζητήσω μαζί του, όταν έρθει η ώρα»,

Επαναδιαπραγμάτευση για τα τραίνα

Ο κ. Μητσοτάκης υπενθύμισε ότι η Hellenic Train «πουλήθηκε για 45 εκατ. ευρώ και διεγράφησαν ταυτόχρονα χρέη, τα οποία ξεπερνούσαν τα 700 εκατ. ευρώ. Γιατί έγινε αυτό; Διότι τα τρένα μας -όπως είχατε την ευκαιρία να αναδείξετε και στην εκπομπή σας- ήταν βαθύτατα προβληματικά. Άρα, για ‘μένα το ζητούμενο, επειδή θέλω να είμαι δίκαιος, δεν ήταν τόσο το τίμημα, όσο τι θα έκανε η Hellenic Train από εδώ και στο εξής για να αποκτήσουμε σύγχρονα και ασφαλή τρένα».

Κληθείς να σχολιάσει το ότι στη σύμβαση του ‘22, που ήρθε στη Βουλή, δεν υπάρχει καμία υποχρέωση των Ιταλών να επενδύσουν στον Ελληνικό σιδηρόδρομο και το κατά πόσο θα υπάρξει μια καινούρια συζήτηση, ο κ. Μητσοτάκης απάντησε θετικά.

Τόνισε πως «αυτό το οποίο θα κάνουμε και έχω μία συζήτηση επ’ αυτού με την Ιταλίδα πρωθυπουργό -η οποία είναι δρομολογημένη για τις επόμενες μέρες- είναι να ξαναμιλήσουμε ανοιχτά με την Hellenic Train και να βρούμε ένα νέο πλαίσιο όπου και τα δύο μέρη θα επενδύσουν στο σιδηρόδρομο αυτά που του αξίζουν. Εμείς λοιπόν πρέπει να κάνουμε για το τρένο, αυτά τα οποία πρέπει να κάνουμε ως ιδιοκτήτες της δημόσιας υποδομής. Και πρέπει η Hellenic Train και αυτή να επενδύσει στα Ελληνικά τρένα με καλύτερα τρένα -δεν θα πω πιο γρήγορα τρένα, ούτε πιο ασφαλή τρένα- γιατί τα τρένα πρέπει να είναι απολύτως ασφαλή. Αλλά μόνο αν καταφέρουμε και ολοκληρώσουμε με ασφάλεια όλη τη σηματοδότηση του κυρίως δικτύου μπορούμε να περιμένουμε και καλύτερες ταχύτητες στα τρένα μας».

Σε άλλο σημείο της συζήτησης, ο κ. Μητσοτάκης αποκάλυψε ότι «μία από τις σκέψεις που πρέπει να εξετάσουμε είναι αν πρέπει να ξανά-δημιουργήσουμε ένα αυτόνομο Υπουργείο Μεταφορών και να σπάσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στα δύο. Είναι κάτι το οποίο σαφέστατα και το σκέφτομαι και το εξετάζουμε».

Το  άρθρο 16

«Αυτό που μπορώ να σας πω, είναι στην πρόθεσή μου να εκκινήσουμε και πάλι τη διαδικασία της συνταγματικής αναθεώρησης στην επόμενη Βουλή, η οποία θα είναι προτείνουσα Βουλή για να κάνουμε σημαντικές αλλαγές στο Σύνταγμα, που δυστυχώς την τελευταία φορά δεν προφτάσαμε να κάνουμε», είπε και πρόσθεσε: «Και σε αυτές προφανώς συμπεριλαμβάνεται και επιτέλους η αλλαγή του άρθρου 16 για τα πανεπιστήμιά μας, αλλά όχι μόνο. Υπάρχουν ζητήματα που αφορούν το ίδιο το πολιτικό σύστημα, και το πώς μπορούμε να παρέμβουμε ενδεχομένως και στον εκλογικό νόμο και στην διάρθρωση της εξουσίας. Ένα πράγμα στο οποίο θα επιμείνω παρότι έχει λοιδορηθεί πολύ κι έχει δεχτεί κριτική, είναι σε αυτό το οποίο αποκαλούμε “επιτελικό κράτος”».

Τα Τέμπη

Εξάλλου τόνισε πως «όλοι θέλουμε να μάθουμε την αλήθεια. Θα φροντίσω να πάρουμε ένα μεγάλο προβολέα και να ρίξουμε άπλετο φως, ακριβώς στο τι έγινε», τόνισε ο πρωθυπουργός, αναφερθείς στην τραγωδία των Τεμπών, για να προσθέσει: «Όχι μόνο το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου στο σταθμό της Λάρισας. Αυτό νομίζω ότι λίγο – πολύ το έχουμε καταλάβει, αλλά πώς φτάσαμε μέχρι εδώ. Πρέπει να ψάξουμε κιόλας πώς φτάσαμε σε εκείνο το βράδυ. Διότι στο απλό ερώτημα το οποίο έχουν οι Έλληνες πολίτες: “Μα δε γίνεται να φταίει μόνο ένας σταθμάρχης!”. Η απάντησή μου είναι κατηγορηματική. Προφανώς και έγιναν μια σειρά από ανθρώπινα λάθη, αλλά εάν τα πράγματα στα τρένα ήταν διαφορετικά -αν ενδεχομένως είχαμε διαφορετική εκπαίδευση, εάν είχαμε φροντίσει να ολοκληρώσουμε την περιβόητη σύμβαση 717- είναι πολύ πιθανό το ατύχημα αυτό να μην είχε συμβεί». Αφού υπογράμμισε ότι «η τραγωδία αυτή δεν θα έπρεπε ποτέ να συμβεί», σημείωσε ότι με την τραγωδία στα Τέμπη «η χώρα ήρθε αντιμέτωπη με διαχρονικές αμαρτίες».

Ερωτηθείς σχετικά, αποκάλυψε ότι άκουσε τα συνθήματα των διαδηλωτών, για να συμπληρώσει: «Πρέπει να αλλάξουν όλα στη χώρα, αλλά πρώτα πρέπει να αλλάξουμε εμείς».

Τόνισε ότι θα μπορούσαμε να δούμε τον καθένα στο μοιραίο τρένο: «Η κόρη μου έχει πάρει αυτό το συγκεκριμένο δρομολόγιο, Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όπως όλοι μπορούσαμε να δούμε τους εαυτούς μας, τους συγγενείς μας, τους φίλους μας, τα νέα παιδιά, τις οικογένειές μας, τα παιδιά μας ανάμεσα στα θύματα αυτής της τραγωδίας».

Αναφορικά με τη σύμβαση 717, είπε ότι είναι «εξίσου βέβαιο ότι το έργο δεν πρόφτασε να ολοκληρωθεί επί των ημερών μας. Τώρα αυτό το οποίο νομίζω ότι ενοχλεί και θυμώνει τους πολίτες σε αυτήν την -άχαρη τελείως- αντιπαράθεση είναι να προσπαθούν κάποιοι όχι απλά να επιμερίσουν ευθύνες, αλλά να λένε περίπου ότι τα τρένα λειτουργούσαν μια χαρά μέχρι τον Ιούλιο του ‘19 και ήρθαμε εμείς και τα διαλύσαμε. Εμείς και εγώ προσωπικά ανέλαβα με θάρρος την ευθύνη που μου αναλογεί και είπα μία κουβέντα. “Φταίμε όλοι”. Γιατί είναι τόσο δύσκολο κ. Θεοδωράκη αυτή τη κουβέντα να την πούμε επιτέλους όλοι; Γιατί δεν την έχουν πει όλοι. Δεν την έχουν πει όλοι! Δε μπορούμε επιτέλους να συμφωνήσουμε ότι όλοι έχουμε ένα μερίδιο ευθύνης; Το μερίδιο που μας αναλογεί για τα χρόνια που κυβερνήσαμε».

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι