ΑΠΟΨΗ

Το είδε μεσσίας ο Κυριάκος και το πλήρωσε

Το είδε μεσσίας ο Κυριάκος και το πλήρωσε, ΚΟΛΜΕΡ
(Ξένη Δημοσίευση) Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλάει κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του Πύργου Πειραιά, Τρίτη 04 Ιουνίου 2024. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ

Η αγωνία ενός δημοσιογράφου, μήπως ο Κυρ. Μητσοτάκης παρερμηνεύσει το μήνυμα των Ευρωεκλογών, οδήγησε τον πρωθυπουργό ν’ απορρίψει την στροφή της πολιτικής του προς τα… δεξιά.

Ποιο είναι όμως το ελάττωμα της δεξιάς, όταν χάρις σ’ αυτήν η Ελλάς ευρέθη πάντοτε στην σωστή πλευρά της Ιστορίας εν αντιθέσει με την Βουλγαρία ή την Τουρκία; Ευρισκόμενος ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην ατραπό της κεντροδεξιάς που έλαβε μόλις το 12% του εκλογικού σώματος στις τελευταίες ευρωεκλογές, δήλωσε: «Θα πατήσουμε γκάζι κι όχι φρένο», περιφρονώντας τα όρια ταχύτητος που τον έφεραν στο εκλογικό του ατύχημα.

Τα λάθη

Ουδείς του ζήτησε να σταθμεύσει το όχημα της κυβερνήσεως του. Έχει τόσα στραβά ο τόπος. Από καταπατήσεις του αιγιαλού και φοροκλοπές εις βάρος απομάχων της ζωής, μέχρις τις πολεοδομίες που εκδίδουν παράνομες οικοδομικές άδειες (Πάτμος).

Απλώς οι πολίτες θεώρησαν ότι μερικές «μεταρρυθμίσεις» ήταν περιττές (πχ. ο γάμος ομοφύλων αφού υπήρχε το συμβόλαιο συμβιώσεως) και ότι υπήρχαν άλλες προτεραιότητες όπως η δημογραφική ανάταξη που παραμελείται από το ακατανόητο των αιτίων της και η έλλειψη στέγης για τρίτεκνες οικογένειες. Υπήρξαν κι άλλες αστοχίες. Η αποταμίευση εξαφανίστηκε από τα μηδενικά επιτόκια καταθέσεων, η επενδυτική πολιτική ανατέθηκε στον κ. Πατέλη και η αντιμετώπιση της ακρίβειας της ζωής στον Άδωνι με τα «καλαθάκια απορρυπάντικών», δηλ. σε ασχέτους.

Αντιθέτως, η εκλογική νίκη του Μαΐου 2023 οφείλεται σε έλλειψη αξιόπιστων αντιπάλων και στους ακρίτες του Έβρου που σταμάτησαν τους φτωχοδιαβόλους του Ερντογάν το 2019. Το σκάνδαλο των συνακροάσεων του συνεχωρήθη ως μία παλιά αμαρτωλή ιστορία όλων όσων διετέλεσαν πρωθυπουργοί και αν «δεξιά» ήταν η παρακώλυση της δικαιοσύνης στα Τέμπη, τότε «αριστερή» ήταν η προσπάθεια παραγραφής στο Μάτι.

Το τεράστιο μέγεθος της κυβέρνησης

Σήμερα, η αυτόματη φορολόγηση των ελευθέρων επαγγελματιών δε συμβιβάζεται με το νεοφιλελευθερισμό και ο μεταρρυθμιστικός ζήλος εξαντλείται στην ψηφιοποίηση των πιστοποιητικών. Ο πρωθυπουργός δεν αντιλήφθηκε τα πραγματικά αίτια της αποδοκιμασίας του απ’ το εκλογικό σώμα ούτε την ανεπάρκεια των «συμβούλων» του. Έτσι, τώρα απειλεί ότι θα συνεχίσει τις αναδιαρθρώσεις, κάνοντας εκτεταμένο ανασχηματισμό, αντί να μειώσει τον αριθμό των υπουργών και να προβεί σε συγχωνεύσεις υπουργείων. Οπότε θα πάρει άλλον ένα χρόνο για να μάθουν οι «μουσικοί τις καρέκλες» που μόλις τώρα έπαυσαν να τρίζουν.

Η συσχέτιση των επεισοδίων με την αιτιώδη συνάφεια της αποτυχίας οφείλεται στο τεράστιο μέγεθος της κυβερνήσεως. Δεν μπορεί ένας άνθρωπος να ελέγξει 66 υφισταμένους. Η χαλαρότητα αποδίδεται στην αφάνεια του υπουργικού συμβουλίου και στην παραγνώριση της Κοινοβουλευτικής Ομάδος, που είναι η μόνη που έρχεται σε επαφή με την κομματική πελατεία. Η σύγχυση επιδιωκομένου στόχου με τον δηλούμενο σκοπό και η λεξιμαγεία των συνεχών ομιλιών συσκοτίζουν τη προσπάθεια ακόμη κι όταν επιβάλλεται η ενημέρωση.

Το είδε μεσσίας ο Κυριάκος

Η μη συναίσθηση των παραχωρήσεων της εξωτερικής πολιτικής προς Τούρκους και Αμερικανούς, θυμίζει την «υποχρέωση του λευκού ανθρώπου να σηκώσει τα βάρη της… Γεωγραφίας» , κατά τον Κήπλινγκ. Η υπερθέρμανση του πλανήτη- αν υπάρχει – δεν είναι ανθρωπογενής αλλά μάλλον αποτέλεσμα της υπερδραστηριότητας του ηλίου αλλά το κόστος της επιβάρυνε αποκλειστικώς τους λογαριασμούς της ΔΕΗ που αγόρασε τον… Κωτσόβολο αντί να επενδύσει σε ΑΠΕ.

Τώρα, ο πειρασμός της αλαζονείας καραδοκεί και οι προκαταλήψεις οδηγούν στην εγκατάλειψη της λογικής σε απλά ζητήματα όπως η διαχείριση κρίσεων στη πλημμύρα του Θεσσαλικού κάμπου. Έτσι, η πολιτική εξουσία μετατρέπεται σε Μεσσιανισμό που βλάπτει όλους και ιδίως τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Η χώρα δεν έχει ανάγκη και άλλου Μεσσία αλλά ενός νέου Χαριλάου Τρικούπη να κάνει δυό-τρείς μεγάλες επενδύσεις π.χ. πυρηνικό εργοστάσιο στην Ροδόπη, μεγάλο ναυπηγείο ποντοπόρων πλοίων στη Καβάλα και σύγχρονη αεροπορική βιομηχανία στη Τανάγρα, με διεθνή κεφάλαια και τεχνολογία και έμφαση στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι