“Τομή το ν/σ για την Παιδεία που συνδέει χρηματοδότηση με αξιολόγηση”

“Τομή το ν/σ για την Παιδεία που συνδέει χρηματοδότηση με αξιολόγηση”

Τομή στην εκπαίδευση, χαρακτήρισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας το νομοσχέδιο για την Παιδεία που ψηφίζεται σήμερα γιατί όπως ανέφερε “συνδέει ένα μέρος της χρηματοδότησης των ΑΕΙ με την αξιολόγηση, ενώ χαράσσει πολιτικές που ξεκινούν και καταλήγουν στο τρίπτυχο «αξιολόγηση, ποιότητα, διαφάνεια”.

Πιο συγκεκριμένα, με το νομοσχέδιο αυτό, είπε ο κ. Πέτσας, ιδρύεται Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) σε αντικατάσταση της υπάρχουσας ΑΔΙΠ, εκσυγχρονίζεται το πλαίσιο λειτουργίας της, ενισχύεται ο ρόλος της, διευρύνεται το πεδίο των αρμοδιοτήτων της και θωρακίζεται η ανεξαρτησία της. Δρομολογείται παράλληλα η ριζική αναμόρφωση των διαδικασιών και του πλαισίου χρηματοδότησης των Α.Ε.Ι., καθώς συνδέεται ένα συγκεκριμένο ποσοστό της κρατικής χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων με την αξιολόγησή τους. Έτσι, διασφαλίζεται η διαρκής ποιοτική βελτίωση της λειτουργίας των Πανεπιστημίων μας.

Με το ίδιο νομοσχέδιο απελευθερώνεται η έρευνα και δημιουργείται ευέλικτο πλαίσιο λειτουργίας των Ειδικών Λογαριασμών Έρευνας (ΕΛΚΕ). Έτσι αποφεύγονται γραφειοκρατικές αγκυλώσεις που στερούσαν ερευνητικούς πόρους από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην Πατρίδα μας. Και συνδυάζεται η ευελιξία, με την λογοδοσία και τη διαφάνεια στη χρήση αυτών των πόρων. Ακόμη, θεσπίζεται -για πρώτη φορά στη χώρα μας- Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής το οποίο αποκτάται κατόπιν εξετάσεων.

Επίσης, αναστέλλεται η έναρξη λειτουργίας των 37 νέων τμημάτων ΑΕΙ, τα οποία συστάθηκαν από την προηγούμενη Κυβέρνηση, χωρίς συγκεκριμένα ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς να έχουν προηγηθεί οι απαιτούμενες μελέτες, χωρίς συνεκτικό σχεδιασμό, χωρίς καν την προηγούμενη γνώμη της ΑΔΙΠ όπως ο νόμος επιτάσσει. Επιπλέον, εντάσσονται οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί στις ειδικές κατηγορίες και μετατίθενται κατά προτεραιότητα, ενώ θεσπίζεται αυτονομία των σχολείων ως προς την οργάνωση των μαθητικών εκδρομών.

Θετικά αποτελέσματα για τους πολίτες

Υποστήριξε ότι οι πολίτες εισπράττουν ήδη σημαντικά θετικά αποτελέσματα από τις κυβερνητικές παρεμβάσεις του Α΄ εξαμήνου στον τομέα της Παιδείας:

-Επίσπευση της διαδικασίας διορισμού 4.500 εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού.

-Ενίσχυση του δημόσιου σχολείου με 5.250 μόνιμους διορισμούς στη Γενική Εκπαίδευση.

-Αποκατάσταση του πανεπιστημιακού ασύλου, για την προστασία της ελεύθερης διακίνησης ιδεών.

-Εξασφάλιση γρηγορότερου internet για όλα τα σχολεία της χώρας, χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση για το Δημόσιο, με εμφανείς ωφέλειες για 1.370.000 μαθητές, 142.000 εκπαιδευτικούς και 11.400 σχολικές μονάδες.

-Θεσμοθέτηση ευελιξίας στο λειτουργικό πλαίσιο των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, με στόχο την προσέλκυση περισσότερων καταξιωμένων επιστημόνων και περισσότερων φοιτητών.

-Δημιουργία του πρώτου αγγλόφωνου προπτυχιακού προγράμματος.

-Αύξηση του Προϋπολογισμού του Υπουργείου Παιδείας για το 2020 κατά 102 εκατ. ευρώ.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι