Μυστηριώδη σμήνη drones πάνω από στρατηγικές βάσεις στις ΗΠΑ
21/10/2024Ένας συνταξιούχος, ανώτερος αξιωματούχος του Πενταγώνου επιβεβαίωσε ότι “μητρικά σκάφη” UFO εντοπίστηκαν να «απελευθερώνουν σμήνη drones». Με τη δήλωση αυτή προστίθεται επιπλέον μυστήριο στις ανεξήγητες ακόμα εισβολές σε πολλές αμερικανικές στρατιωτικές βάσεις. Οι δηλώσεις του έρχονται εν μέσω της κυκλοφορίας 50 σελίδων αρχείων της Πολεμικής Αεροπορίας που σχετίζονται με προκλητικές εισβολές drones, που ένας στρατηγός αποκαλεί «Στενές επαφές στο Λάνγκλεϊ».
Για τουλάχιστον 17 νύχτες τον περασμένο Δεκέμβριο, σμήνη drones, για την ακρίβεια μικρά θορυβώδη UFO, εμφανίστηκαν το σούρουπο να κινούνται με γρήγορες ταχύτητες και να εμφανίζουν κόκκινα, πράσινα και λευκά φώτα, να διαπερνούν τον εξαιρετικά απαγορευμένο εναέριο χώρο πάνω από την αεροπορική βάση στο Λάνγκλεϊ στη Βιρτζίνια.
Ο ανώτερος πρώην αξιωματούχος ασφαλείας του Πενταγώνου, Κρις Μέλον, είπε στην dailymail.com ότι το επεισόδιο ήταν «μέρος ενός πολύ μεγαλύτερου μοτίβου που επηρεάζει πολλές εγκαταστάσεις εθνικής ασφάλειας». «Δύο από τις αξιοσημείωτες πτυχές», είπε, «είναι το γεγονός ότι οι συσκευές μας που εμποδίζουν το σήμα του drone έχουν αποδειχθεί αναποτελεσματικές κι αυτά τα σκάφη δεν κάνουν καμία προσπάθεια να παραμείνουν κρυφά. Στην πραγματικότητα, σε ορισμένες περιπτώσεις είναι ξεκάθαρο ότι θέλουν να φαίνονται σαν να μας κοροϊδεύουν».
Ο Μέλον, ο οποίος υπηρέτησε ως Αναπληρωτής Βοηθός Υπουργός Άμυνας για τις Πληροφορίες υπό τους Προέδρους Κλίντον και Μπους Jr, είπε ότι μετά τα περυσινά γεγονότα στο Λάνγκλεϊ με τα σμήνη drones «μια παρόμοια σειρά εισβολών σημειώθηκε στο Palmdale στην Καλιφόρνια». Μια ώρα με το αυτοκίνητο βόρεια του Λος Άντζελες, το Palmdale φιλοξενεί το διαβαθμισμένο εργοστάσιο Skunk Works της Lockheed Martin, το οποίο κατασκεύασε το F-22. Ένας εκπρόσωπος της αεροπορικής βάσης Edwards κοντά στο Palmdale είπε στο The War Zone τον Αύγουστο ότι οι ερευνητές «παρακολούθησαν αυτή την κατάσταση για να προσδιορίσουν εάν υπάρχει κακή πρόθεση και, ακόμη και αν όχι, προσπαθούμε να μάθουμε γιατί ή ποιος το κάνει».
Παρόμοιες προσπάθειες εξακολουθούν να γίνονται στην ανατολική ακτή στο Λάνγκλεϊ , αλλά ο διοικητής της Διοίκησης Αεροπορικής Μάχης (Air Combat Command), στρατηγός Μαρκ Κέλι, είπε ότι η κυβέρνηση είναι μπερδεμένη. Το παράξενο σκάφος πάνω από τη βάση, η οποία φιλοξενεί τουλάχιστον τον μισό στόλο μαχητικών stealth F-22 Raptor, οδήγησε σε δύο εβδομάδες έκτακτων συναντήσεων στον Λευκό Οίκο. Τους τελευταίους 10 μήνες, οι ερευνητές της Πολεμικής Αεροπορίας, η τοπική αστυνομία, ακόμη και οι αναλυτές της NASA που χειρίζονται το υψηλής τεχνολογίας ερευνητικό αεροπλάνο WB-57F της διαστημικής υπηρεσίας, προσπάθησαν να αναγνωρίσουν το μυστηριώδες σκάφος, χωρίς αποτέλεσμα.
Αδυναμία εντοπισμού
Τι θα έκαναν οι ΗΠΑ –αναρωτήθηκε ο στρατηγός Κέλι στη Wall Street Journal– «αν αυτό συμβεί πάνω από το National Mall (το κεντρικό πάρκο μπροστά από το Κογκρέσο);». Ο ίδιος είπε ότι το άγνωστο σκάφος φαινόταν να έχει μήκος 20 πόδια και να μπορεί να πετάει πάνω από 100 μίλια την ώρα σε υψόμετρο μεταξύ 3.000 και 4.000 ποδιών. Η εφημερίδα σημείωσε ένα συνδεδεμένο περιστατικό, στο οποίο ένας φοιτητής του Πανεπιστημίου της Μινεσότα και Κινέζος υπήκοος, ο Φενγκιούν Σι, πιάστηκε να φωτογραφίζει πλοία του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού υπό κατασκευή στο κοντινό Νόρφολκ της Βιρτζίνια, μέσω εμπορικού drone.
Για το ερασιτεχνικό αυτό περιστατικό, ο Σι καταδικάστηκε σε έξι μήνες φυλάκιση, αλλά φαίνεται να μην σχετίζεται με τις περίπλοκα σμήνη των μυστηριωδών σκαφών. «Δεν κάνω ισχυρισμούς σχετικά με την προέλευσή τους, ίσως είναι κινεζικά drones», είπε ο Μέλον. «Αλλά η θρασύτητα, η εμβέλεια, η διάρκεια πτήσης, η αξιοπιστία, η αντίσταση στα αντίμετρα και η αδιαφορία για τον εντοπισμό τους προκαλούν σύγχυση». Σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν αναφερθεί “μητρικά σκάφη” – σύμφωνα με τον Μέλον, ο οποίος διαχειριζόταν επίσης επιχειρήσεις ασφάλειας και πληροφοριών για κάποιο διάστημα της θητείας του στο Πεντάγωνο.
Αυτά –διευκρίνισε– ήταν «εξαιρετικά γρήγορα μεγαλύτερα οχήματα που έχουν παρατηρηθεί να συλλέγουν ή να απελευθερώνουν σμήνος μικρότερων σκαφών». Μια άλλη τέτοια υπόθεση διερευνήθηκε από τον ειδικό πράκτορα της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας (FAA) Μάικλ Μπάμπεργκερ στη Νεμπράσκα, σύμφωνα με κυβερνητικά αρχεία. Ο τοπικός σερίφης ανέφερε ότι είδε 30 με 50 ασυνήθιστα σκάφη να πετούν ανεξάρτητα το ένα από το άλλο, με ένα μεγαλύτερο “μητρικό σκάφος” να αιωρείται κοντά για ώρες.
Στο Λάνγκλεϊ τον περασμένο Δεκέμβριο, το προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας εξοπλισμένο με dronebusters (όπλα εμπλοκής σήματος που έχουν σχεδιαστεί για να αντιμετωπίσουν τα τηλεχειριζόμενα εχθρικά σμήνη drones) ανέφεραν ότι αυτά τα μυστηριώδη σκάφη «απέτυχαν να καταγραφούν» από τις συσκευές τους. Ένας μάρτυρας ανέφερε ότι δεν μπόρεσε να χρησιμοποιήσει το dronebuster του «λόγω μη οπτικής απεικόνισης». Η μαρτυρία τους δόθηκε στη δημοσιότητα μέσω του Νόμου για την Ελευθερία της Πληροφορίας (FOIA), που δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά από τους Liberation Times τη Δευτέρα.
Σε μια συνάντηση της 6ης Δεκεμβρίου 2023 που περιγράφεται λεπτομερώς στα έγγραφα της FOIA, ένας μάρτυρας περιέγραψε σοβαρές εναέριες διεισδύσεις από σμήνη drones πάνω από έναν χώρο στάθμευσης και εξυπηρέτησης για αεροσκάφη βάσης, γνωστή ως Flight Line. «Εντόπισα εννέα drones σε σχηματισμό ρόμβου να πετούν πάνω από [αφαιρεμένο κείμενο] κατευθυνόμενα προς τη γραμμή πτήσης», δήλωσε ο μάρτυρας [αφαιρεμένο κείμενο] «και ακολούθησα το σμήνος στη γραμμή πτήσης όπου χάσαμε την οπτική επαφή του σμήνους πάνω από τον κόλπο». Εν μέσω αυτής της φρενίτιδας δραστηριότητας, το Ερευνητικό Κέντρο Λάνγκλεϊ της NASA επιστρατεύτηκε επίσης για να βοηθήσει στην προσπάθεια να κυνηγήσουν και να αναγνωρίσουν αυτά τα μυστηριώδη drones.
Και η NASA για τα σμήνη drones
Το αεροσκάφος WB-57F της NASA, σύμφωνα με εκπρόσωπο του ερευνητικού κέντρου, «παρείχε πρόσθετη υποστήριξη απεικόνισης», καθώς έκανε κύκλους πάνω από τη βάση στις 18 και 19 Δεκεμβρίου 2023. «Η ενεργοποίηση ενός εξειδικευμένου αεροσκάφους της NASA, εξοπλισμένου με αυτό που μπορεί να είναι το πιο εξελιγμένο αερομεταφερόμενο σύστημα κάμερας στον κόσμο, υποδηλώνει ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ ήταν πραγματικά μπερδεμένη από αυτά τα περιστατικά», είπε ο πρώην διαπιστευμένος στο Πεντάγωνο και συχνός αρθρογράφος στο The Hill, Μάρικ Φον Ρένενκαμπφ.
Συνήθως, υπάρχουν συνολικά τέσσερις κάμερες στη μύτη των WB-57F της NASA, καθεμία προσαρμοσμένη για να συλλαμβάνει συγκεκριμένα “χρώματα” ή μήκη κύματος του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος. Μερικά από αυτά, όπως το υπέρυθρο μεσαίου κύματος, δεν μπορούν να μετρηθούν από το έδαφος, επειδή μεγάλο μέρος τους απορροφάται από αέρια και σωματίδια στην ατμόσφαιρα. Ο Ρένενκαμπφ εξέφρασε σκεπτικισμό ότι τα αντικείμενα θα αποδειχθούν ξένες πλατφόρμες κατασκοπείας, δεδομένης της επιδεικτικής φύσης των πτήσεων τους. «Οι πολλαπλές, συνεπείς αναφορές για έντονα φώτα που αναβοσβήνουν και πετούσαν σε σχηματισμούς υποδηλώνουν ότι κάποιος δρων, είτε ήταν χειριστής drone είτε άλλος, έκανε επίδειξη ατιμωρησίας, με σημαντικό κίνδυνο, σε μια βασική στρατιωτική εγκατάσταση… Αν επρόκειτο για επιχείρηση συλλογής ξένων πληροφοριών, η θρασύτατη φύση των εισβολών την καθιστά χείριστη πρακτική συλλογής πληροφοριών που μπορεί κανείς να φανταστεί».
Ενώ εξακολουθούν να παραμένει το μυστήριο, μερικοί από τους πιο επιστημονικά προσανατολισμένους ερευνητές UFO της Αμερικής είπαν στην DailyMail ότι υποπτεύονται ότι οι ένοχοι είναι πιο κοντά. Ο ηλεκτρολόγος μηχανικός Τζον Τεντέσκο, ο οποίος διευθύνει ένα κινητό εργαστήριο που συνδέεται με το Galileo Project του Χάρβαρντ, είπε: «Τείνω να συμφωνήσω με τον Μάρικ Φον Ρένεκαμπφ ότι αυτά δεν προέρχονται από ξένη οντότητα… Μερικά προφανή σημάδια, όπως ο θόρυβος του κινητήρα που δημιουργείται, το υψόμετρο και η ταχύτητα ταξιδιού, με κάνουν να πιστεύω ότι πρόκειται για κάποια τοπικά σκηνοθετημένη δραστηριότητα».
Άλυτο το μυστήριο
Ο Ρίτσαρντ Χόφμαν, ειδικός τεχνολογίας πληροφοριών στο Redstone Arsenal του Στρατού, ο οποίος έχει εργαστεί για την αντιμετώπιση εισβολών μη επανδρωμένων αεροσκαφών σε στρατιωτικές βάσεις των ΗΠΑ, σημείωσε ότι η επίλυση του μυστηρίου θέτει μεγάλα τεχνικά και γραφειοκρατικά εμπόδια. «Βρισκόμαστε στη διαδικασία λήψης αντιμέτρων σε ευαίσθητες τοποθεσίες του Υπουργείου Άμυνας, αλλά απαιτείται συντονισμός με την FCC (Υπηρεσία τηλεπικοινωνιών), την FAA (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) και άλλους… Οι ανησυχίες για τις συχνότητες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις δημόσιες και εμπορικές χρήσεις ήταν ένα ζήτημα… Υπάρχουν τεκμηριωμένες περιπτώσεις όπου το GPS σε εμπορικά αεροσκάφη έχει επηρεαστεί κοντά σε στρατιωτικές βάσεις».
Εκτός των επίσημων καθηκόντων του, ο Χόφμαν είναι επίσης συνιδρυτής του μη κερδοσκοπικού οργανισμού, “Επιστημονικός Συνασπισμός για Μελέτες UAP”, που είναι αφιερωμένος στη μελέτη “αγνώστων εναέριων φαινομένων”, που κάποτε ονομάζονταν UFO. «Είναι επίσης ανησυχητικό ότι αυτά τα σμήνη drones χρησιμοποιούν συχνότητες που δεν χρησιμοποιούνται από τα παραδοσιακά drones… Αποκλείονται τα εμπορικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη από τις ΗΠΑ, τα οποία είναι υπό έλεγχο». Οι αξιωματούχοι του Λάνγκλεϊ συμφωνούν, παραδεχόμενοι ότι τα σμήνη drones του Δεκεμβρίου 2023 ήταν αδύνατο να εντοπιστούν.
Οι στόλοι των μικρών αεροσκαφών εξαφανίζονταν στον αέρα κάθε βράδυ, παρά το γεγονός ότι τα κυνηγούσε η Πολεμική Αεροπορία και η NASA. Τα επεισόδια ήταν «τόσο διαρκή και ανατρεπτικά που μια ολόκληρη πτέρυγα μαχητικών έπρεπε να μεταφερθεί σε άλλη βάση», σύμφωνα με τον Μέλον, ο οποίος έγραψε για την υπόθεση τον περασμένο Μάιο. Ο πτέραρχος Γκλεν ΒανΧερκ, ο διοικητής της Διοίκησης Αεροδιαστημικής Άμυνας της Βόρειας Αμερικής (NORAD), ο οποίος ηγήθηκε της αποστολής για την κατάρριψη του διαβόητου κινεζικού κατασκοπευτικού μπαλονιού τον Φεβρουάριο 2023, χαρακτήρισε αυτές τις περιπτώσεις διαφορετικές.
Είπε ότι προσωπικά διέταξε μαχητικά και άλλα αεροσκάφη να πετάξουν αρκετά κοντά σε αυτά τα σμήνη drones για να πάρουν κάποιες οπτικές ενδείξεις. Τελικά, ο στρατηγός συμβούλεψε τον Υπουργό Άμυνας Όστιν να εξουσιοδοτήσει μια πλήρη μονάδα ηλεκτρονικών υποκλοπών για να φτάσει στη λύση του αινίγματος, αλλά αναγνώρισε ότι αυστηροί κανόνες διέπουν τη χρήση αυτής της τεχνολογίας σε αμερικανικό έδαφος. Ωστόσο, ο ΒανΧερκ είπε: «Αν υπάρχουν άγνωστα αντικείμενα στη Βόρεια Αμερική… βγείτε έξω και αναγνωρίστε τα».