ΘΕΜΑ

Το νέο γιγαντιαίο κινέζικο drone πολλαπλών χρήσεων

Το νέο γιγαντιαίο κινέζικο drone πολλαπλών χρήσεων, Ευθύμιος Τσιλιόπουλος

Μια κινεζική αεροπορική εταιρεία κατασκεύασε το πρωτότυπο ενός πολύ μεγάλου drone, ικανού να μεταφέρει φορτίο δύο τόνων. Το κινέζικο drone παρέχει μια πολύ χρήσιμη ικανότητα μεταφοράς φορτίου με σχετικά μεγάλη ταχύτητα και σε μεγάλη απόσταση.

Με το όνομα Lanying R6000, το κινέζικο drone αναπτύσσεται από την United Aircraft με έδρα το Shenzhen, η οποία συναρμολόγησε το πρωτότυπο στο εργαστήριό της στην πόλη Wuhu. Σύμφωνα με ρεπορτάζ ειδήσεων από την τοπική εκπομπή Wuhu News που κοινοποιήθηκε από την κυβέρνηση της πόλης, το drone ολοκληρώθηκε την περασμένη Παρασκευή.

Το Lanying R6000, ή Lanthanum Shadow, έχει σχεδιαστεί με μέγιστο βάρος απογείωσης περίπου έξι τόνους και μέγιστο φορτίο έως δύο τόνους. Εναλλακτικά, προορίζεται να μεταφέρει έως και 10 επιβάτες τη φορά, σύμφωνα με το Wuhu News. Η United Aircraft σκοπεύει το drone να πετά με ταχύτητα έως και 340 μίλια την ώρα, με μέγιστη εμβέλεια 2.400 μίλια και ύψος πλεύσης έως και 25.000 πόδια.

 

Αυτό που είναι καινοτόμο για το Lanying R6000 είναι ότι είναι drone που προορίζεται για κάθετη απογείωση και προσγείωση (VTOL), αλλά με πολύ υψηλότερες ταχύτητες από τα ελικόπτερα. Μοιράζεται την ικανότητα και την τεχνολογία με τα πλέον σύγχρονα αμερικανικά στρατιωτικά αεροσκάφη, όπως το Bell Boeing V-22 Osprey. Και τα δύο έχουν μεταβλητή γεωμετρία στροφείων, τα οποία μετακινούνται στον κατακόρυφο άξονα από 0 έως 90 μοίρες.

Ωστόσο, η ικανότητα μεταφοράς του κινεζικού μέγα-drone είναι πολύ μικρότερη από αυτή του Osprey, το οποίο μπορεί να μεταφέρει 24 επιβάτες ή φορτία έως και εννέα τόνων. Το έργο UR6000, επίσης γνωστό ως Zhang Ying, ή Ατσάλινη Σκιά, επιδείχτηκε αρχικά στην Αεροπορική Έκθεση της Σιγκαπούρης νωρίτερα αυτό το έτος, όταν παρουσιάστηκε ένα μοντέλο με ελάχιστες λεπτομέρειες.

Το κινέζικο drone σε τεχνολογία tiltrotor

Αυτή τη φορά, ωστόσο, μια φωτογραφία δείχνει το ολοκληρωμένο αεροσκάφος, με την ομάδα της United Aircraft να κρατά μια πινακίδα που δηλώνει ότι το πρώτο τους Lanying R6000 ήταν φρέσκο από τη γραμμή συναρμολόγησης. Διαθέτοντας ψηλά τοποθετημένα φτερά σταθερής χορδής, το UR6000 έχει ανακλινόμενες προεξοχές τριών λεπίδων στα άκρα του κινητήρα, που είναι τοποθετημένοι στα άκρα των φτερών.

Φαίνεται ότι ο σχεδιασμός έχει αντιγράψει την τεχνολογία tiltrotor νέας γενιάς της Bell, όπως χρησιμοποιείται στο V-280 Valor, όπου αντί να περιστρέφεται ολόκληρη η θήκη του κινητήρα, περιστρέφεται μόνο το μπροστινό τμήμα. Το V280 Valor της Bell ολοκλήρωσε την πρώτη του πτήση τον Δεκέμβριο του 2017. Αυτή η λύση λέγεται ότι μειώνει την πολυπλοκότητα και αυξάνει την αξιοπιστία, καθώς και την απόδοση, σε σύγκριση με προηγούμενες ιδέες tiltrotor, όπου περιστρέφεται ολόκληρη η θήκη του κινητήρα, όπως στο V-22 Osprey.

 

Σε αυτό το στάδιο, ο κινητήρας για το UR6000 δεν είναι ξεκάθαρος, αν και σίγουρα θα κινείται από στροβιλοκινητήρες. Οι αρχικές εκτιμήσεις υποδηλώνουν ότι κάθε κινητήρας θα έχει ισχύ μεταξύ 1.500 και 2.000 ίππων και ότι χρησιμοποιείται κιβώτιο ταχυτήτων μεταβλητής ταχύτητας για τη διαχείριση των διαφορετικών απαιτήσεων ισχύος για κάθετη και οριζόντια λειτουργία πτήσης.

Το Lanying R6000 αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του στο Zhuhai Air Show του 2024 (12-17 Νοεμβρίου). Δεν είναι σαφές εάν το drone έχει σχεδιαστεί για στρατιωτικούς σκοπούς. Η United Aircraft είπε σε δημοσιογράφους στο Singapore Airshow ότι σχεδίασε το αεροσκάφος για μη στρατιωτικές εργασίες, όπως μεταφορά φορτίου ή επιβατών. Ωστόσο, το Wuhu News έγραψε επίσης ότι το drone θα «ενίσχυε δυναμικά πολλαπλά πεδία» στην αεροπορία, συμπεριλαμβανομένης της αντίδρασης έκτακτης ανάγκης και της εθνικής άμυνας. Σύμφωνα με τον ιστότοπο της United Aircraft, η ιδιωτική εταιρεία υποβάλλει προσφορές για κινεζικές στρατιωτικές συμβάσεις από το 2014 με προϊόντα όπως ένα μη επανδρωμένο ελικόπτερο μήκους δύο μέτρων.

Η στρατηγική της Κίνας

Ένα διαφημιστικό φυλλάδιο στον ιστότοπο της εταιρείας ανέφερε ότι ο ιδρυτής της, Τιάν ΓκανΓκιγίν, «οδήγησε την ομάδα του στο δρόμο της στρατιωτικής-πολιτικής ολοκλήρωσης για να ενισχύσει τις ένοπλες δυνάμεις με τεχνολογία και να υπηρετήσει το έθνος μέσω της αεροπορίας». Αυτή η γραμμή αναφέρεται σε μια εθνική στρατηγική από το Πεκίνο που απευθύνει έκκληση σε μη στρατιωτικές εταιρείες επιστήμης και τεχνολογίας για την ανάπτυξη στρατιωτικών ειδών, καλλιεργώντας κι έναν κανόνα για τις ιδιωτικές εταιρείες να συνεργάζονται με τις ένοπλες δυνάμεις και να μοιράζονται την έρευνα.

Η Κίνα προωθεί  έρευνα και ανάπτυξη στην αεροπορία χαμηλού υψομέτρου, μια βιομηχανία που οι αξιωματούχοι ελπίζουν ότι θα γίνει ρεύμα που θα προσελκύσει τρισ. γιουάν σε επενδύσεις. Το Πεκίνο έχει από καιρό φιλοδοξίες να μετατρέψει τη χώρα σε κυρίαρχο παγκόσμιο ηγέτη στις προηγμένες τεχνολογίες. Οι εθνικές αεροπορικές αρχές δήλωσαν τον Φεβρουάριο ότι η εγχώρια αεροναυπηγική βιομηχανία για αεροσκάφη χαμηλού υψομέτρου αξίζει περίπου 70 δισ. δολάρια, αλλά αναμένεται να αυξηθεί στα 281 δισ. έως το 2030.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx