60 δισ. δολάρια έχασε το Facebook από διαφημίσεις που σταμάτησαν

Νέα κατολίσθηση στην Κόρινθο – Ξανάκλεισε ο Ισθμός

Μεγάλη απώλεια διαφημιστικών εσόδων σημειώνει το Facebook, καθώς πολλές μεγάλες εταιρείες -είτε επειδή όντως το πιστεύουν είτε για να αυτοδιαφημιστούν ως politically correct- έκοψαν τις διαφημίσεις σε αυτό εξαιτίας “τη μη σαφούς αντιρατσιστικής πολιτικής του”.

Ένα άλλο σιωπηρό κίνητρο ήταν (λόγω της ζημίας που υπέστησαν και οι ίδιες οι εταιρείες από την πανδημία) να καλύψουν την αδυναμία τους για διαφημιστικές δαπάνες με μια κοινωνική επίφαση.

Μεταξύ των εταιρειών είναι οι Unilever, Coca – Cola, Starbucks, Verizon, Levi Strauss, Adidas, Reebok, Microsoft, Pfizer, HP και Puma.

Συνολικά, τα τελευταία εικοσιτετράωρα διαπραγμάτευσης στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, η μετοχή του Facebook υποχώρησε από τα 240 δολαρία στα  210 και αυτό σημαινει απώλεια της τάξης των 60 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μαρκ Ζούκερμπεργκ φτώχυνε και προσωπικά, καθώς “κατέβηκε” παρακάτω στη λίστα των πλουσιότερων ανθρώπων του πλανήτη.

Xάνουν και οι μικροί

Ωστόσο, όπως εκτιμούν αναλυτές, η ζημιά ίσως είναι τελικά μεγαλύτερη για τις επιχειρήσεις που αποφάσισαν να μποϊκοτάρουν το κοινωνικό δίκτυο παρά για το ίδιο το Facebook.

«Το μποϊκοτάζ διαφημίσεων στο Facebook από μια σειρά από επιχειρήσεις για διάστημα ενός μήνα δεν θα επηρεάσει σημαντικά την πορεία του κοινωνικού δικτύου» εκτιμά η Μαρί Σμιθ, συγγραφέας του βιβλίου «Facebook Marketing: An Hour a Day» μιλώντας στο CBC News. “Ειδικά οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που προχωρούν σε μποϊκοτάζ διαφημίσεων ρισκάρουν να υποστούν σημαντικές απώλειες εσόδων από την ενδεχόμενη μείωση των πωλήσεων των προϊόντων τους”. εκτίμησε.

Η Νικόλ Περίν, αναλύτρια της ερευνητικής εταιρείας eMarketer, δήλωσε:

«Θα είναι δύσκολο να διαχωρίσουμε τα αποτελέσματα του μποϊκοτάζ από τον αντίκτυπο της πανδημίας για το Facebook. Ορισμένες εταιρείες είχαν ήδη σταματήσει τις διαφημιστικές δαπάνες γιατί λόγω του κορονοϊού δεν είχαν ούτε χρηματα για καμπάνιες, αλλά ούτε και όφελος, με κλειστή την αγορά. Την ίδια ώρα, άλλες εταιρείες επέλεξαν να ξεκινήσουν να διαφημίζονται εκμεταλλευόμενες το κενό που δημιουργήθηκε αλλά και τις σαφώς πεσμένες πλέον τιμές διαφήμισης στο μέσον».

Από την άλλη, υπάρχουν και εκείνοι που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για το κοινωνικό δίκτυο επισημαίνοντας ότι η διστακτικότητά του να εφαρμόσει αυστηρούς κανόνες σε ζητήματα βίας και λεκτικού μίσους ίσως τελικά του κοστίσει ακριβά.

«Το Facebook πρέπει να δράσει γρήγορα και αποτελεσματικά στο συγκεκριμένο θέμα (βία και λεκτικό μίσος) για να σταματήσει το μποϊκοτάζ» θεωρεί ο  Μπράντλεϊ Γκάστγουϊρθ, επικεφαλής τεχνολογικής στρατηγικής στην εταιρεία Wedbush Securities.

Μα δεν κερδίζουμε τίποτα από το μίσος

Μιλώντας στην εκπομπή του αμερικανικού δικτύου CNN, ο αντιπρόεδρος του Facebook αρμόδιος για τις Δημόσιες Σχέσεις, Νικ Κλεγκ εμφανίστηκε επιφυλακτικός αναφορικά με τις προθέσεις του κοινωνικού δικτύου, υπογραμμίζοντας, όμως, ότι το Facebook δεν έχει κάτι να αποκομίσει «από τον πολλαπλασιασμό της ρητορικής μίσους στην πλατφόρμα του».

«Δεν έχουμε απολύτως κανένα λόγο να ανεχθούμε τη ρητορική μίσους» τόνισε ο Κλεγκ και συνέχισε: «Δεν μας αρέσει, δεν αρέσει ούτε στους χρήστες μας. Δικαιολογημένα, δεν αρέσει και στους διαφημιζόμενους στο δίκτυο. Ωφελούμαστε όλοι από τη θετική αλληλεπίδραση ανάμεσα στους ανθρώπους. Όχι από το μίσος».

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι