KKE: Να ενημερώσει η κυβέρνηση για τη νέα πρόκληση με τουρκική NAVTEX μεταξύ Χίου και Λέσβου για πόντιση καλωδίου

ΣΤΗ Β’ ΦΑΣΗ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ ΚΑΛΩΔΙΑ ΤΩΝ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΕΩΝ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΩΝ ΚΑΙ ΒΑ ΑΙΓΑΙΟΥ

«Εκθέτουν την κυβερνητική πολιτική τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στην θαλάσσια περιοχή μεταξύ Χίου και Λέσβου, κατά τη διάρκεια ερευνητικών εργασιών από το ελληνικό πλοίο “AEGAEO” για την πόντιση καλωδίου», αναφέρει το ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του.

Όπως αναφέρει « η παρέμβαση του τουρκικού κράτους με την έκδοση NAVTEX, η απαράδεκτη απαίτηση ότι η περιοχή (μεταξύ Χίου-Λέσβου) ανήκει (!) σε ζώνη τουρκικής θαλάσσιας αρμοδιότητας και η διεκδίκηση τμήματος της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, είναι μέρος των γενικότερων τουρκικών διεκδικήσεων που εκθέτουν την κυβερνητική πολιτική και την προσπάθεια καλλιέργειας εφησυχασμού, στο πνεύμα των λεγόμενων “ήρεμων νερών”, στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Το πρόβλημα που προέκυψε με το πλοίο “AEGAEO” είναι σοβαρό και η κυβέρνηση δεν μπορεί να σφυρίζει αδιάφορα. Το ΚΚΕ ζητά να τοποθετηθεί άμεσα η κυβέρνηση, να ενημερώσει το λαό για τα συγκεκριμένα γεγονότα και για τη στάση της, να απαντήσει στο ερώτημα αν τουρκικό σκάφος επιχείρησε να παρεμποδίσει το ελληνικό ερευνητικό πλοίο».

Υπενθυμίζεται ότι ο Ελληνικός Σταθμός της Λήμνου εξέδωσε στις 18 Οκτωβρίου NAVTEX για ερευνητικές εργασίες για εγκατάσταση καλωδίου μεταξύ Χίου και Λέσβου από το ερευνητικό πλοίο AEGAEO, για το διάστημα 20 – 25 Οκτωβρίου. Χθες το βράδυ οι τουρκικές Αρχές εξέδωσαν ΝΑVTEX με την οποία δηλώνουν ότι ορισμένες περιοχές των ερευνών εμπίπτουν στην τουρκική υφαλοκρηπίδα στο Αιγαίο «τα όρια της οποίας μένει να καθοριστούν από τα παράκτια κράτη». Η Τουρκική NAVTEX υποστηρίζει ακόμη ότι η περιοχή ανήκει σε ζώνη τούρκικης θαλάσσιας αρμοδιότητας και όλες οι έρευνες θα πρέπει να συντονίζονται από τις τουρκικές Αρχές.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η Τουρκία επαναλαμβάνει την πρακτική που ακολούθησε στην Κάσο , καθώς ενώ οι έρευνες για την πόντιση καλωδίων και καθαυτή η πόντιση καλωδίων είναι ελεύθερη στα διεθνή ύδατα, χρησιμοποιεί τις έρευνες του ελληνικού πλοίου για να εγείρει θέμα τουρκικής υφαλοκρηπίδας στο Αιγαίο, όπου φυσικά δεν υπάρχει οριοθέτηση. Συγχρόνως διεκδικεί αρμοδιότητα έκδοσης NAVTEX για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στην περιοχή μεταξύ των δυο ελληνικών νησιών.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx