Ρεκόρ γεώτρησης από ιαπωνικό ερευνητικό σκάφος…

Ρεκόρ γεώτρησης από ιαπωνικό ερευνητικό σκάφος…

Το πλοίο-γεωτρύπανο Chikyu, το καμάρι της Ιαπωνίας στις υποθαλάσσιες γεωτρήσεις, κατάφερε να κάνει νέο παγκόσμιο ρεκόρ, φθάνοντας σε βάθος 3.262 μέτρων κάτω από τον βυθό, βαθύτερα από κάθε άλλη φορά. Όμως, αυτή η επιτυχία άφησε πικρή γεύση στους Ιάπωνες επιστήμονες, καθώς απέτυχαν στον κεντρικό στόχο τους, που ήταν να φθάσουν σε βάθος 5.200 μέτρων κάτω από τον βυθό, εκεί όπου συναντιούνται δύο τεκτονικές πλάκες και γεννιούνται ισχυροί σεισμοί, οι οποίοι απειλούν τη «χώρα του ανατέλλοντος ηλίου».

Για έναν «συνεχή εξάμηνο εφιάλτη» έκανε λόγο στο «Nature» ο Νόμπου Εγκούτσι, διευθυντής του ιαπωνικού ινστιτούτου Marine-Earth Exploration and Engineering (MarE3), το οποίο χειρίζεται το πλοίο Chikyu. Όταν το τρυπάνι έφθασε στα 3.262 μέτρα κάτω από τον βυθό της Τάφρου Νανκάι, στα ανοιχτά της νοτιοανατολικής ακτογραμμής της Ιαπωνίας, κατέστη αδύνατο να συνεχίσει. Οι ερευνητές προσπαθούν τώρα να καταλάβουν τι πήγε στραβά.

Πρόκειται για ένα απογοητευτικό «φινάλε» σε μία σχεδόν δεκαετή προσπάθεια να γίνει γεώτρηση σε ένα σημείο όπου η τεκτονική πλάκα της θάλασσας των Φιλιππίνων συγκρούεται και βυθίζεται αργά κάτω από την ευρασιατική πλάκα. Η σύγκρουση πυροδοτεί καταστροφικούς σεισμούς κάθε 100 έως 150 χρόνια, με πιο πρόσφατους δύο σεισμούς άνω των 8 Ρίχτερ το 1944 και το 1946.

Το Chikyu είναι το μόνο επιστημονικό πλοίο στον κόσμο που είναι ικανό να κάνει τόσο βαθιά γεώτρηση κάτω από τον βυθό. Αφού εξετασθεί σε βάθος η αποτυχημένη επιχείρηση, θα ληφθεί απόφαση κατά πόσο θα ζητηθούν επιπλέον χρήματα από την ιαπωνική κυβέρνηση για να επαναληφθεί το εγχείρημα. Η τελευταία αποστολή γεώτρησης κόστισε περίπου 55 εκατομμύρια δολάρια, ποσό καθόλου αμελητέο. Από την άλλη, οι Ιάπωνες φημίζονται για την επιμονή τους.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι