Ο Κριστιάν Βανιζέτ χακάρει τον καπιταλισμό

Άννα Ρέμπελου294


+100%-

Ο Κριστιάν Βανιζέτ γεννήθηκε στην γαλλική Πολυνησία και συγκεκριμένα στην Ταϊτή. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων και αμέσως άρχισε να εργάζεται στην Gemalto, μια από τις κορυφαίες εταιρείες υψηλής τεχνολογίας και ψηφιακής ασφάλειας στον κόσμο.

Μπολιασμένος» με την ιδέα της προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο και εμπνευσμένος από τον «τραπεζίτη των φτωχών», τον καθηγητή Μοχάμεντ Γιουνούς, ο Κριστιάν αποφασίζει να αφήσει την δουλειά του και αρχίζει να ταξιδεύει στην Ασία με κύριο σταθμό την Ινδία. Συναντά άλλους κοινωνικούς επιχειρηματίες, τους οποίους παρουσιάζει στο ηλεκτρονικό του ημερολόγιο και εμπνέεται την MakeSense.org. Αλλά τι είναι η MakeSense.org και γιατί έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον διεθνώς;

Οι «υπερήρωες» της MakeSense

Αν μπει κανείς στην ιστοσελίδα της MakeSense.org και θελήσει να μάθει για τον Κριστιάν Βανιζέτ, θα βρει την εξής δήλωσή του: «Προσπαθώ να χακάρω τον καπιταλισμό, χρησιμοποιώντας τον ιό της κοινωνικής επιχείρησης, ένα σακίδιο και μερικά post-its. Και δεν είμαι ο μοναδικός που προσπαθεί. Υστερόγραφο: Κάνω και καινοτόμα πράγματα επίσης».

Ουσιαστικά, η MakeSense ενώνει και υποστηρίζει τους «υπερήρωες» του κοινωνικού επιχειρείν. Μέσω μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας που την διαχειρίζεται ο Κριστιάν Βανιζέτ μαζί με τους συνεργάτες του, τους οποίους αποκαλεί «Γκάνγκστερ», οι κοινωνικοί επιχειρηματίες συνδέονται. Μοιράζονται τις ιδέες τους, τα προβλήματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και βρίσκουν τους κατάλληλους ανθρώπους που θα τους βοηθήσουν να βρουν λύσεις.

Οι «κοινωνικές» χαρτοσακούλες

Να ένα παράδειγμα: Η Swayam Bags είναι μια κοινωνική επιχείρηση στην Ινδία, η οποία σχεδιάζει χάρτινες τσάντες φτιαγμένες από εφημερίδες. Οι τσάντες φτιάχνονται από γυναίκες που ζουν στα παραγκουπόλεις και μετά πωλούνται σε μεγάλες αλυσίδες εμπορικών καταστημάτων.

Το μεγαλύτερο κομμάτι των κερδών δίνεται στις γυναίκες, ώστε να έχουν μια οικονομική αυτονομία. Τα υπόλοιπα επανεπενδύονται στην επιχείρηση για να συνεχίσει να λειτουργεί και να επεκτείνει τις δραστηριότητές της. Αλλά η Swayam Bags χρειαζόταν ένα καινοτόμο μάρκετινγκ που θα της επέτρεπε να έχει περισσότερους πελάτες, αύξηση κερδών και μεγαλύτερο εισόδημα για τις γυναίκες που απασχολούσε.

Έτσι, λοιπόν, απευθύνθηκε στο MakeSense. Με τις σωστές διασυνδέσεις και τους κατάλληλους μέντορες, η Swayam Bags βρήκε λύσεις και μπόρεσε να κάνει τις αλλαγές που χρειαζόταν.

Ο στρατός των «Γκάνγκστερ»

Η MakeSense του νεαρού Κριστιάν Βανιζέτ έχει «Γκάνγκστερ» σε 146 χώρες σε όλο τον κόσμο και κινητοποιεί πάνω από 20.000 εθελοντές. Η μοναδική αποστολή κάθε «Γκάνγκστερ» είναι να αναζητά κοινωνικούς επιχειρηματίες και οραματιστές, να εντοπίζει τις δυσκολίες τους και να τους συστήνει σε άλλα άτομα που θα μπορούσαν με την εμπειρία και τις γνώσεις τους να τους δώσουν μια χείρα βοηθείας. Έρχεται στην MakeSense με την δική του θέληση και είναι πιστός στον στόχο αυτό.

Οι επισκέπτες της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της MakeSense θα δουν συγκεκριμένα τέσσερις βασικές κατηγορίες δράσης, συμμετοχής, βοήθειας και κινητοποίησης:

  1. «Μπορώ να βοηθήσω» – ο SenseMaker παρουσιάζει τα προσόντα του και την ειδικότητά του απέναντι σε μια πρόκληση.
  2. «Γνωρίζω κάποιον» – ο SenseMaker συστήνει τον κοινωνικό επιχειρηματία σε κάποιον μέσω email.
  3. «Το διαδίδω στον κόσμο» – ο SenseMaker μιλά στους γνωστούς του για την αποστολή-πρόκληση του κοινωνικού επιχειρηματία.
  4. «Μπορώ να οργανώσω μια συνάντηση» – ο SenseMaker οργανώνει μια συνάντηση brainstorming (βροχής ιδεών) γύρω από την πρόκληση του κοινωνικού επιχειρηματία που ζητά βοήθεια.
bookmark icon