Ποιοι πήραν όλα τα χαρτιά υγείας και γιατί

Ποιοι πήραν όλα τα χαρτιά υγείας και γιατί

Ένα από τα πρώτα προϊόντα που εξαφανίστηκαν απο τα ράφια στις αρχές της πανδημίας, ήταν παραδόξως τα χαρτιά υγείας -ακόμα και οινόπνευμα έβρισκε κανείς πιο εύκολα στις αρχές… Πολλοί αναρωτήθηκαν για ποιο λόγο παρατηρήθηκε αυτό το διεθνές φαινόμενο και ποιοι τύποι ανθρώπου το προκάλεσαν.

Ενα άμεσο συμπέρασμα μιας σχετικής έρευνας που δημοσιεύθηκε σήμερα και που μπορείτε να την διαβάσετε εδώ,  είναι ότι δεν λειτούργησαν όλοι οι λαοί εξίσου φρενιασμένα -οι Αμερικανοί εξαφάνισαν περισσότερα χαρτιά υγείας σε σύγκριση με τους Ευρωπαίους. (Δεν ανέλυσαν δυστυχώς κατά χώρα).

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Εξελικτικής Ανθρωπολογίας Μαξ Πλανκ στη Λειψία, με επικεφαλής τον Τέο Τόπε,  διαπίστωσαν ότι οι περισσότεροι αγοραστές τόννων χαρτιού υγείας, ήταν οι ηλικιωμένοι. Δεύτεροι σε αγορές ήταν οι νέοι, αλλά αγχώδεις και ανασφαλείς, τελειομανείς που έχουν μεγάλη οργανωτική μανία ελπίζοντας ότι με αυτήν θα μετριάσουν κατά τι τις ατυχίες της ζωής.

Οι ερευνητές μελέτησαν μέσω ερωτηματολογίων, που αναρτήθηκαν στα κοινωνικά δίκτυα, τη συμπεριφορά, τον χαρακτήρα και τα δημογραφικά χαρακτηριστικά 1.029 ανθρώπων από 35 χώρες (μεταξύ των οποίων η Ελλάδα) μετά το ξέσπασμα της πανδημίας Covid-19 τον Μάρτιο στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ. Μερικές εταιρείες παραγωγής χαρτιών τουαλέτας ανέφεραν ότι η ζήτηση για τα προϊόντα τους αυξήθηκε έως κατά 700%, παρ’ όλες τις εκκλήσεις των κυβερνήσεων (και στη χώρα μας) ότι δεν υπήρχε λόγος πανικού, καθώς η τροφοδοσία της αγοράς ήταν εξασφαλισμένη.

Όπως προκύπτει από την ανάλυση του ψυχολογικού προφίλ των συμμετεχόντων στην έρευνα, το Νο 1 γνώρισμα όσων γέμισαν το σπίτι τους με χαρτιά τουαλέτας, ήταν το πόσο άγχος και απειλή ένιωσαν από την πανδημία. Οι περισσότεροι καταναλωτές ήταν γυναίκες, επειδή οι γυναίκες ένιωσαν και μεγαλύτερη απειλή. Όσο μεγαλύτερη ήταν δε η απειλή που ένιωθαν, τόσο περισσότερα χαρτιά αγόραζαν. Σε σημαντικό βαθμό, αυτό συνδέεται με το πόσο αγχώδεις και συναισθηματικός είναι ένας άνθρωπος σε όλα, πολύ δε περισσότερο σε μια αντικειμενική απειλή.

Το δεύτερο γνώρισμα της προσωπικότητας που συνδέεται με τη μαζική αγορά χαρτιών τουαλέτας, είναι ο βαθμός σχολαστικότητας,  οργανωτικότητας, τελειομανίας, προβλεπτικότητας ή και προνοητικότητας που έχει κάποιος.

Επίσης σε όλο τον κόσμο οι μεγαλύτερης ηλικίας «στοκάρισαν» περισσότερα χαρτιά από ό,τι  οι νεότεροι.

Πάντως οι ερευνητές επεσήμαναν ότι παρά τις ανωτέρω διαπιστώσεις, «απέχουμε ακόμη πολύ από το να κατανοήσουμε το φαινόμενο».  Τονιζουν επισης ότι παίζουν ρόλο και άλλοι παράμετροι που δεν ερευνήθηκαν απο εκείνους, όπως η εμπιστοσύνη που έχει κάποιος προς τις αρχές ή την πολιτεία. Τέλος, η έρευνα δεν απαντά στο γιατί οι αγχώδεις ή αυτοί που δεν εμπιστεύονται την πολιτεία, στόχευσαν μαζικά και ενστικτωδώς  ειδικά στο χαρτί υγείας και οχι σε κάτι άλλο  αναγκαίο.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι