ΘΕΑΤΡΟ

“Τα σκυλιά” του Ανέστη Αζά στην Πειραιώς 260

"Τα σκυλιά" του Ανέστη Αζά στην Πειραιώς 260, Πόπη Αρωνιδάδα

Το grape (Greek Agora of Performance) αποτελεί μια πρωτοβουλία του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με σκοπό τη συστηματοποίηση της προβολής των Ελλήνων καλλιτεχνών στη διεθνή σκηνή Θεάτρου και Χορού.

Τους δίνει την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα έργα τους σε εκπροσώπους διεθνών φεστιβάλ και καλλιτεχνικούς διευθυντές πολιτιστικών φορέων του εξωτερικού. Και γιατί όχι; Ιδού μια παράσταση έκπληξη για τους θεατές που κατέκλεισαν την μεγάλη αίθουσα στον πολυχώρο της Πειραιώς 260, στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου.

Πρωτότυπη, μελετημένη, με ευαισθησία και αλήθειες. Μόνο αυτοί οι νέοι, αλλά έμπειροι ηθοποιοί θα μπορούσαν να ερμηνεύσουν με αρτιότητα τους τόσο απαιτητικούς ρόλους, καθώς μεγάλο μέρος της παράστασης έπρεπε να ερμηνευτεί κινούμενοι στα τέσσερα σαν σκύλοι.

Ωραία σκηνοθεσία δίχως υπερβολές, έξυπνη και με αρκετές δόσεις χιούμορ. Η μουσική ικανή να κρατήσει το ενδιαφέρον του θεατή και να τον καθηλώσει κατά διαστήματα, καθώς συγχρονιζόταν απόλυτα με τα ουρλιαχτά κατά την στιγμή του πόνου της ομάδας των σκύλων για τον χαμό των συντρόφων τους.

Καθρέφτης της ανθρώπινης κοινωνίας, η οποία κινείται σίγουρα σε λανθάνουσα τροχιά. Το συμφέρον, η αδιαφορία για την φύση και για την ίδια την ζωή πρωτοστάτησαν κι εδώ. Από την άλλη, μια ομάδα αδέσποτων σκύλων, δίδαξε δικαιοσύνη και σεβασμό σε κάθε ζωντανό πλάσμα, καθώς έχει τα ίδια δικαιώματα ύπαρξης στον πλανήτη μας.

Τα σκυλιά

Όλα ξεκίνησαν από ένα σκυλί που ζούσε ελεύθερο σε μια κωμόπολη και βρήκε τραγικό θάνατο εξαιτίας μιας βάρβαρης κακοποίησης, μια υπόθεση που ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών και αντιδράσεων. Τα σκυλιά ξεκινάνε να δουν τι συνέβη, να βγάλουν το δικό τους πόρισμα, παράλληλα με την κοινωνία των ανθρώπων. Ρισκάροντας την ίδια τους την ζωή κατάφεραν αυτό που δεν ήθελε να φανερώσει η ηγεσία των ανθρώπων.

Θίχτηκε επιτυχώς και το άλλο άκρο. Αυτό, δηλαδή, που βλέπουμε ανθρώπους να έχουν και να φέρονται στα σκυλιά τους σαν να είναι παιδιά, την στιγμή που παιδιά είναι εγκαταλελειμμένα και πεθαίνουν από αδιαφορία. Την ισορροπία οφείλει να την βρει ο άνθρωπος καθώς είναι το μόνο σκεπτόμενο ον στον πλανήτη που ζούμε και γνωρίζουμε.

Τελικά, τα ζώα λειτουργώντας με την φύση τους και τα ένστικτά τους, βρήκαν τον δολοφόνο και τον κατακρεούργησαν. Μακάρι να έχουμε τέτοιες παραστάσεις στα πλαίσια του φεστιβάλ και να βγαίνει η Ελλάδα με αυτές στο εξωτερικό.

 


Σύλληψη-Σκηνοθεσία: Ανέστης Αζάς
Κείμενο: Γεράσιμος Μπέκας, Μιχάλης Πητίδης, Ανέστης Αζάς
Σκηνογραφία: Διδώ Γκόγκου
Κοστούμια: Βασιλεία Ροζάνα
Φωτισμοί: Ελένη Χούμου
Μουσική-Ηχητικός σχεδιασμός: Παναγιώτης Μανουηλίδης
Ηχητικός σχεδιασμός-Ηχοληψία: Άγγελος Κονταξής
Animal Body Training: Κωνσταντίνος Μωραΐτης
Βοηθός σκηνοθέτη: Μιχάλης Πητίδης
Β’ Βοηθός σκηνοθέτη: Ιωάννα Κανελλοπούλου
Φωτογραφίες από τις πρόβες: Karol Jarek
Παίζουν: Γιώργος Κατσής, Έλενα Μαυρίδου, Κωνσταντίνος Μωραΐτης, Μαρία Πετεβή, Gary Salomon, Cem Yiğit Üzümoğlu
Οργάνωση-εκτέλεση παραγωγής: Ζωή Μουσχή
Αγγλικοί υπέρτιτλοι: Μενέλαος Καραντζάς

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι