ΠΟΡΤΡΕΤΟ

Blueground: Το ελληνικό success story στις βραχυχρόνιες μισθώσεις

Blueground: Το ελληνικό success story στις βραχυχρόνιες μισθώσεις, Νεφέλη Λυγερού

Η Blueground δεν είναι μία συνηθισμένη ελληνική start up. Η υπεύθυνη επικοινωνίας της βρίσκεται σε επαγγελματικό ταξίδι στο Λονδίνο, ο διευθύνων σύμβουλός της είναι καθ’ οδόν προς τη Βραζιλία και ο οικονομικός σύμβουλός της έχει μία σειρά από σημαντικά ραντεβού στη Νέα Υόρκη. Θα έλεγε κανείς ότι η νεοφυής εταιρεία επιδεικνύει εντυπωσιακή εξωστρέφεια.

Στην πραγματικότητα, έχει προ πολλού ξεπεράσει το στάδιο αυτό, παρότι δεν έχει ακόμα κλείσει τα δέκα χρόνια ζωής. Ο λόγος για την Blueground που ιδρύθηκε το 2013 στην Αθήνα από τον Αλέξανδρο Χατζηελευθερίου και οδεύει ταχύτατα προς το να εδραιωθεί ως ένας παγκόσμιος παίκτης στις βραχυχρόνιες μισθώσεις. Η επίσημη ανακοίνωση και των Εμιράτων για την επένδυση του κρατικού επενδυτικού ταμείου του Άμπου Ντάμπι ADQ στην Blueground απλά αποδεικνύει το success story που γεννήθηκε στην Ελλάδα και κατακτάει τον κόσμο, μία πόλη την φορά!

Δεν χωράει αμφιβολία ότι ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου κατάφερε το σχεδόν ακατόρθωτο. Κι αυτό παρατηρώντας ένα κενό, μία έλλειψη στα επιπλωµένα διαµερίσµατα υψηλής ποιότητας. Η παρατήρησή του αυτή, μάλιστα, έγινε βιωματικά. Είχε ξεκινήσει την καριέρα του ως σύμβουλος επιχειρήσεων στη McKinsey και στη συνέχεια εργάστηκε στο τμήμα στρατηγικής της Samsung. Στα χρόνια αυτά ταξίδευε με μεγάλη συχνότητα.

Παλαιότερα ο ίδιος είχε δηλώσει ότι αναγκαζόταν να μείνει σε 12 διαφορετικές πόλεις για διαστήματα που κυμαίνονταν από τρείς εβδομάδες μέχρι και εννιά μήνες σε κάποιες περιπτώσεις. Η διαμονή σε ξενοδοχεία αποδείχθηκε ψυχοφθόρα, δίχως να καλύπτει τις ανάγκες του. Επιπλέον, κόστιζε υπερβολικά στον εργοδότη του. Η εναλλακτική της εξεύρεσης διαμερίσματος ήταν εξίσου προβληματική. Για ένα τόσο μικρό διάστημα δεν υπήρχαν διαθέσιμα διαμερίσματα ή ιδιοκτήτες διατεθειμένοι να τα ενοικιάσουν.

Η ιδέα και η εφαρμογή της

Η ζωή, όπως και η αγορές απεχθάνονται τα κενά. Και εγένετο Blueground! Μία εταιρεία που µισθώνει επιλεγµένα διαµερίσµατα σε δηµοφιλείς περιοχές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, τα επιπλώνει, τα εξοπλίζει, µετατρέποντας τα σε διαµερίσµατα υψηλής ποιότητας. Έτσι, η εταιρεία προσφέρει σταθερό εισόδηµα, ευέλικτες συµβάσεις που µπορούν να διακοπούν σε σύντοµο χρονικό διάστηµα, αλλά και αξιόπιστους ενοίκους, που θα διαµείνουν για τουλάχιστον έναν µήνα.

Ξεκίνησε από την Αθήνα και στη συνέχεια επεκτάθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Ήταν μία προφανής επιλογή, λόγω της

σχέσης του ίδιου του Χατζηελευθερίου με την πόλη. Την γνώριζε καλά από τις μέρες που εργαζόταν στη McKinsey. Ακολούθησε το Ντουμπάι και τέσσερα χρόνια μετά την ίδρυσή της, είχε έρθει η ώρα να περάσει στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Στις Ηνωμένες Πολιτείες ξεκίνησε από τη Νέα Υόρκη. Το μότο του ιδρυτή ήταν εξαρχής να δημιουργεί χώρους, στους οποίους οι άνθρωποι να αισθάνονται «σαν στο σπίτι τους» όπου κι αν πρέπει να ζήσουν για ένα διάστημα.

Από νωρίς, η εταιρεία κέρδισε την εμπιστοσύνη των επενδυτών. Αρχικά, στην εμβρυακή της φάση, η εταιρεία εξασφάλισε 1,2 εκατ. ευρώ από το Venture Friends fund. Ήταν η εποχή που η εταιρεία θα έσβηνε τρία κεράκια, γιορτάζοντας τρία χρόνια ζωής και ο ιδρυτής της δήλωνε ικανοποιημένος. Ένας πολύτιμος σύμμαχος ήταν και ο Kevin Ryan. Πρόκειται για τον ιδρυτή μερικών από των πιο επιτυχημένων startups παγκοσμίως.

Η ανάπτυξη της start up

Ο Αλέξανδρος γνώρισε τον Kevin στο Ντουµπάι, στο πλαίσιο µιας εκδήλωσης που είχε διοργανώσει η Endeavor. Στο να έρθουν κοντά συνέβαλε και το γεγονός ότι και οι δύο είχαν αποφοιτήσει από την INSEAD, τη διεθνή επιχειρηματική σχολή. Όπως έχει αναφέρει χαρακτηριστικά ο ίδιος ο Κέβιν, αυτό που είδε στην Blueground είναι «ένα καινοτόµο προϊόν, το οποίο καλύπτει µία πραγµατική ανάγκη, καθώς και µία δυνατή, ταλαντούχα και έµπειρη οµάδα».

Η επένδυση του κρατικού fund ADQ του Άμπου Ντάμπι στην Blueground αποτελεί την πρώτη επένδυση του ADQ στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της διμερούς συμφωνίας που είχε υπογραφεί με την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα Επενδύσεων για επενδυτική συνεργασία ύψους 4 δισ. ευρώ, κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού στο Άμπου Ντάμπι τον περασμένο Μάιο.

Το συγκεκριμένο fund συστάθηκε πριν περίπου τέσσερα χρόνια από τον εμίρη των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Πρόκειται για έναν ισχυρό επενδυτικό βραχίονα, ο οποίος ελέγχεται από ανώτατους αξιωματούχους του αραβικού κράτους, οι οποίοι συμμετέχουν στο Διοικητικό του Συμβούλιο, όπως ο επικεφαλής για τις οικονομικές υποθέσεις του Άμπου Ντάμπι, καθώς και ο Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας των Εμιράτων.

Ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου είχε τότε δηλώσει ότι «η επένδυση από την Disrupt AD θα μας επιτρέψει να συνεχίσουμε να επεκτείνουμε το χαρτοφυλάκιο των διαμερισμάτων μας σε όλο τον κόσμο, επανεφευρίσκοντας τον τρόπο με τον οποίο ζουν οι άνθρωποι, κάνοντας διαμερίσματα υψηλής ποιότητας διαθέσιμα όπου θέλουν, όποτε θέλουν. Καθώς η εξ αποστάσεως εργασία έχει δημιουργήσει μεγαλύτερη ευελιξία στο εργατικό δυναμικό, η πλατφόρμα μας είναι μοναδικά τοποθετημένη για να υποστηρίζει επαγγελματίες που αναζητούν να βρουν ένα νέο σπίτι στην πόλη της επιλογής τους».

Το άλμα στη διεθνή αγορά

Η αξία της Blueground, πλέον, αποτιμάται στα 750 εκατ. δολάρια. Μονάχα για το 2021 τα έσοδα υπερέβησαν τα 145 εκατ., ποσό που αναμένεται να διπλασιαστεί την τρέχουσα χρονιά. Οι εντυπωσιακές επιδόσεις της και οι ρυθμοί ανάπτυξης της Blouground την καθιστούσαν ιδανική επιλογή για χρηματοδότηση και ένα αδιαμφισβήτητο success story στον ανταγωνιστικό κόσμο της νεοφυούς επιχειρηματικότητας και ειδικά στον κλάδο του real estate.

Σήμερα απασχολεί περισσότερους από 950 εργαζόμενους, διαθέτοντας 9.500 κατοικίες σε 26 πόλεις σε όλο τον κόσμο. Μεταξύ αυτών είναι και μεγάλες μητροπόλεις, όπως το Λονδίνο, η Νέα Υόρκη, η Βοστώνη, το Σικάγο, η Ζυρίχη, η Μαδρίτη, το Χονγκ Κονγκ, η Αθήνα και πολλές ακόμα. Είναι προφανές ότι η εταιρεία δεν έχει κανένα σκοπό να χαμηλώσει ταχύτητες. Η Blueground στοχεύει να έχει διεθνή παρουσία σε 50 πόλεις έως το 2025.

Συνολικά εξυπηρετεί περισσότερους από 4.000 πελάτες, μεταξύ των οποίων είναι και κορυφαίες εταιρείες όπως οι Amazon, Tesla και Netflix. Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια έχει τεθεί ο στόχος να εισαχθεί στην Wall Street. Εξάλλου, στην Αμερική πραγματοποιείται πλέον το μεγαλύτερο μέρος του κύκλου εργασιών της.

Ο νέος κόσμος της Blueground 

Η επιτυχία της Blueground οφείλεται κατά πολύ στο πόσο ριζικά έχει αλλάξει ο κόσμος, κυρίως η σχέση με την έννοια του σπιτιού. Παλαιότερα, το σπίτι αποτελούσε ασφάλεια, ενώ για πολλούς νέους, ακόμα και με αρκετά χρήματα στην τράπεζα, έμοιαζε περισσότερο με ανεπιθύμητη δεύσμευση. Ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου έχει φέρει ως παράδειγμα τον ίδιο του τον εαυτό, ισχυριζόμενος ότι «ποτέ στη ζωή του δεν έχει αγοράσει έπιπλα».

Η συνεχής αύξηση της κοινότητας των “ψηφιακών νομάδων” παγκοσμίως επιβεβαίωσε το αρχικό του ένστικτο. Ειδικά, καθώς αυτή διευρύνθηκε λόγω της τηλεργασίας που προέκυψε ως ανάγκη κατά την πανδημία. Πολλοί άνθρωποι που η εργασία τους δεν απαιτεί φυσική παρουσία και χρησιμοποιούν κυρίως την τεχνολογία, έχουν επιλέξει αυτόν τον τρόπο ζωής.

Η ιδέα του να ζει κάποιος σε διαφορετικές πόλεις του κόσμου για έναν ή δύο μήνες τη φορά γίνεται όλο και πιο ελκυστική και η λύση της διαμονής που προσφέρει η Blueground καλύπτει την ανάγκη αυτή. Αυτό τουλάχιστον υποστήριξε και

η εφημερίδα New York Times σε άρθρο της για τους «ψηφιακούς μονάδες», χαρακτηρίζοντας την Blueground ως «μια μοναδική, φιλική προς τον χρήστη υπηρεσία… Καλύτερα από το να πετάτε χρήματα από ενοίκια για κανονικές κατοικίες, το Blueground σάς επιτρέπει να συνδυάσετε την καθημερινότητά σας με τα ταξίδια. Φανταστείτε να περάσετε τον Αύγουστο στο δικό σας διαμέρισμα στο Παρίσι και μετά να περάσετε για να ζήσετε το Λονδίνο σαν ντόπιος τον Σεπτέμβριο».

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι