Quantcast
Μία Φάροου εναντίον Γούντι Άλλεν – Ο 30ετής πόλεμος και σε ντοκιμαντέρ - slpress.gr
Μία Φάροου εναντίον Γούντι Άλλεν – Ο 30ετής πόλεμος και σε ντοκιμαντέρ, Νεφέλη Λυγερού

Ο σφοδρός και πολυετής πόλεμος ανάμεσα στον πλέον αναγνωρίσιμο δημιουργό του αμερικανικού κινηματογράφου Γούντι Άλλεν και στην πρώην σύντροφό του, αλλοτινή του μούσα Μία Φάροου, αλλά και στο μοναδικό βιολογικό τους παιδί, ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1990, σχεδόν 30 χρόνια.

Θυμίζουμε επί τροχάδην ότι το 1992 ο Γούντι Άλλεν συνδέθηκε ερωτικά με τη Σουν Γι, θετή κόρη της τότε συντρόφου του Μία Φάροου. Η Φάροου κατηγόρησε τον Άλεν ότι παρενόχλησε σεξουαλικά την επτάχρονη θετή τους κόρη Ντίλαν. Από τη δικαστική έρευνα δεν προέκυψαν ενοχοποιητικά στοιχεία, αλλά το κίνημα του #MeToo και κυρίως η επιμονή του ίδιου του γιού του (βραβευμένου με Πούλιτζερ) Ρόναν Φάροου, η υπόθεση επανέρχεται στο προσκήνιο.

Πρόκειται για ένα σκάνδαλο που στιγμάτισε τους πρωταγωνιστές του και σόκαρε τους απανταχού σινεφίλ. Αξιοσημείωτο, όμως, είναι ότι θυμίζει διαρκές λαϊκό δικαστήριο που επιβιώνει ανά τις δεκαετίες που περνάνε. Μία ατάκα, μία συνέντευξη, ένα τουιτάρισμα το επαναφέρει από την λήθη, αναζωπυρώνοντας τα πάθη και το ενδιαφέρον του κοινού.

Μονάχα αν κάποιος κρύφτηκε αυτές τις δεκαετίες σε σπηλιά και έκτοτε ζει απομονωμένος εκεί δίχως επαφή με τον έξω κόσμο, θα αγνοούσε το συγκεκριμένο ζήτημα. Εξάλλου, ο εμφύλιος  της οικογένειας συνοδεύθηκε από δικαστικές διαμάχες, τοξικές αλληλοκατηγορίες, αδιανόητες προσωπικές λεπτομέρειες, μία παράνομη σχέση που σκανδάλισε και τις δύο μεριές του Ατλαντικού, αλλά και άσβεστο μίσος που συνεχίζει να τροφοδοτεί τα Μέσα.

Το νέο ντοκιμαντέρ του HBO που κυκλοφορεί σήμερα Κυριακή 21 Φεβρουαρίου, επαναφέρει στο προσκήνιο τη διαρκή σύγκρουση, μέσω νέων συνεντεύξεων των πρωταγωνιστών, νέο οπτικό και ηχητικό και αρχειακό υλικό, καθώς και ντοκουμέντα που βλέπουν για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας. “Άλλεν V Φάροου”, λοιπόν, ή όπως το χαρακτήρισαν πολλοί “το τελευταίο καρφί στο φέρετρο του Γούντι Άλλεν”.

Έμοιαζαν αγαπημένοι και αφοσιωμένοι

Η δεκαετία του 1980 βρήκε τους Άλλεν και Φάροου ζευγάρι στη ζωή και συνεργάτες. Η δημοφιλής ηθοποιός πρωταγωνίστησε σε 13 από τις ταινίες του, από  το 1982 έως και το 1992. Η σχέση τους, όμως, ήταν αυτή που κέντρισε το ενδιαφέρον και γοήτευσε ως η επιτομή μίας μοντέρνας οικογένειας. Είχαν και οι δύο ήδη δύο γάμους στο ιστορικό τους.

Τα πήγαιναν περίφημα με τους πρώην τους. Έμοιαζαν αγαπημένοι και αφοσιωμένοι, δίχως ποτέ να παντρευτούν ή ακόμα και να ζήσουν στο ίδιο σπίτι. Τα διαμερίσματά τους βρίσκονταν αντικρυστά, με το Σέντραλ Παρκ να τα χωρίζει. Φωτογραφίζονταν συχνά με τα θετά παιδιά της Φάροου, ενώ σύντομα υιοθέτησαν το δικό τους κοριτσάκι ονόματι Ντίλαν και απέκτησαν το μοναδικό βιολογικό τους παιδί τον Ρόναν Φάροου.

«Δεν ήταν απαιτητική, ήταν πιο ενημερωμένη από εμένα, πιο καλλιεργημένη, με την απαραίτητη λαγνεία, γοήτευε τους φίλους μου και, το κυριότερο, ζούσε ακριβώς στην άλλη πλευρά του Σέντραλ Παρκ, πράγμα που μείωνε σημαντικά τις μετακινήσεις με το αυτοκίνητο», έγραψε ο Άλλεν στην πρόσφατη αυτοβιογραφία του για την σχέση τους. Όπως ο ίδιος περιγράφει, αυτό που κράτησε το ζευγάρι ενωμένο για 13 χρόνια ήταν «μια πολύ βολική και ευχάριστη ρύθμιση», σύμφωνα με την οποία ζούσαν σε ξεχωριστά διαμερίσματα στο Μανχάταν και εκείνος την επισκεπτόταν στο δικό της ή πήγαινε στο σπίτι της στο Κονέκτικατ τα Σαββατοκύριακα.

Εκπλήσσουν τα υδραυλικά έργα των Αχαιών στην Κωπαΐδα

Αυτή η ειδυλλιακή, όσο και αντισυμβατική οικογενειακή δυναμική έγινε σμπαράλια. Η Φάροου ανακάλυψε γυμνές φωτογραφίες της θετής κόρης της Σουν-Γι Πρέβιν. Αυτές λίγο πολύ αποκάλυψαν τον κρυφό ερωτικό δεσμό της με τον κατά 35 χρόνια μεγαλύτερο της Γούντι Άλλεν. Μετά την αποκάλυψη του δεσμού, αυτός επισημοποιήθηκε με την μετακόμιση της Πρεβίν στο διαμέρισμα του Άλλεν.

Δικαστική διαμάχη

Η εξέλιξη αυτή πυροδότησε μία σκληρή δικαστική διαμάχη μεταξύ του πρώην ζευγαριού για την κηδεμονία των παιδιών τους. Κατά τη διάρκεια της δίκης, ο Άλλεν κλήθηκε να απαντήσει για τη σχέση του με την Σουν-Γι. «Στην αρχή, δεν μου πέρασε καν η σκέψη ότι θα μαθευόταν. Νόμιζα ότι πρόκειται για μία σχέση που θα κρατούσαμε και οι δύο ιδιωτική. Ότι δεν έπεφτε λόγος σε κανέναν άλλον. Μετά τα πράγματα σοβάρεψαν μεταξύ μας και δεν ήταν εφικτό να μην το μάθουν τα παιδιά μου…»

Όταν ο δικαστής τον ρώτησε «δεν ήταν αρκετά αποτρεπτικό για εσάς να ξέρουν τα παιδιά σας ότι κοιμάστε με την αδελφή τους;», ο Άλλεν είχε απαντήσει: «Δεν το είδα ποτέ έτσι, και να με συγχωρείτε». Σε μία ακόμα πιο σοκαριστική εξέλιξη της υπόθεσης, η Φάροου υποστήριξε ότι ο Άλλεν είχε κακοποιήσει σεξουαλικά την θετή τους κόρη Ντίλαν. Ο σκηνοθέτης αρνήθηκε κάθε κατηγορία, υποστηρίζοντας ότι «ήταν μια πράξη εκδίκησης για τη σχέση του με την Πρεβέν». «Δεν έχω απλώσει ποτέ χέρι στην Ντίλαν, δεν έχω κάνει τίποτε που να μπορούσε να θεωρηθεί κακοποίηση. Ήταν μια σκευωρία από την αρχή έως το τέλος» επισημαίνει, εκτιμώντας ότι οι κατηγορίες σε βάρος του πηγάζουν από το ασίγαστο πάθος της Φάροου για εκδίκηση.

Χαρακτηρίζει, μάλιστα, ως ένα από τα «πλέον θλιβερά» πράγματα στη ζωή του το γεγονός ότι στερήθηκε το μεγάλωμα της Ντίλαν, την οποία «θα υποδεχόταν πίσω με ανοιχτές αγκάλες». Παράλληλα, αφήνει υπονοούμενα για την «αφύσικη εμμονή» της Μία Φάροου με τον βιολογικό γιο τους Ρόναν, τονίζοντας ότι η ηθοποιός κοιμόταν γυμνή στο κρεβάτι μαζί του μέχρι εκείνος να γίνει 11 ετών. Ο Ρόναν δεν διατηρεί σχέση με τον πατέρα του. Αντίθετα, αποτελεί τον σκληρότερο επικριτή του. Επίσης είναι γνωστό ότι πρωτοστάτησε ως επαγγελματίας δημοσιογράφος  στο κίνημα #metoo με τις αποκαλύψεις του για τη συμπεριφορά του Γουάινσταϊν, ο οποίος οδηγήθηκε τελικά στη φυλακή.

Η έκρηξη του ηφαιστείου της Θήρας και ο κατακλυσμός του Δευκαλίωνος

Σε τέσσερα επεισόδια

Το ντοκιμαντέρ αποτελείται από τέσσερα επεισόδια, τα οποία θα προβάλλονται από αυτή την Κυριακή και κάθε Κυριακή.  Φέρει την υπογραφή των έμπειρων κινηματογραφιστών Κίρμπι Ντικ και Έιμι Ζίερινγκ. Εστιάζει στην αποκάλυψη της σχέσης του Άλλεν με τη θετή κόρη της Φάροου την Σουν-Γι, αλλά και στην κατηγορία που έχει εξαπολύσει η Φάροου εναντίον για σεξουαλική κακοποίηση της θετής τους κόρης Ντίλαν.

Το πρώτο επεισόδιο των ντοκιμαντέρ αποτελεί τον πρόλογο. Εξιστορεί πώς συναντήθηκε το ζευγάρι και ξεκίνησε τον δεκαετή δεσμό τους. Την περίοδο εκείνη η Φάροου είχε ήδη επτά υιοθετημένα παιδιά. Παρ’ ότι εκείνη επιθυμούσε να αποκτήσουν το δικό τους βιολογικό παιδί, ο Άλλεν αρνιόταν. Εκείνος ήταν που απέρριπτε και την ιδέα του γάμου. Την περίοδο εκείνη υιοθέτησε την Ντίλαν, η οποία κέρδισε αμέσως την αγάπη του Άλλεν, ο οποίος ζήτησε να την υιοθετήσουν και οι δυο ως ζευγάρι. Μιλούν δημόσια για την περίοδο εκείνη φίλοι, συγγενείς, υπάλληλοι του ζευγαριού, μπεϊμπι σίτερς, αλλά και η ίδια η Μία Φάροου, η Ντίλαν και ο γιος του ζευγαριού Ρόναν.

Το δεύτερο επεισόδιο ασχολείται με την αποκάλυψη της σχέσης Άλλεν και Πρεβίν. Οι σκηνοθέτες επιλέγουν να ακουστεί η άποψη μιας χούφτας κριτικών ταινιών και δημοσιογράφων, οι οποίοι αναλύουν πώς είδαν τις ταινίες του σκηνοθέτη, όταν αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο. Αν και κατά πόσο επηρέασε την σχέση του με το πιστό κοινό του. Προβάλλεται, μάλιστα, το επιχείρημα ότι το καλλιτεχνικό έργο αντικατοπτρίζει τις εσωτερικές επιθυμίες του καλλιτέχνη. Πρόκειται βέβαια για παρακινδυνευμένη θεώρηση.

Τα δύο τελευταία επεισόδια είναι αφιερωμένα στις κατηγορίες για παιδοφιλία που έπληξαν την προσωπικότητα του χαρισματικού, ταλαντούχου και νευρωτικού Γούντι Άλλεν. Αν και αυτός δεν συμμετέχει στο ντοκιμαντέρ, ακούγεται η θέση του. Οι δημιουργοί του ντοκιμαντέρ χρησιμοποιούν αρχειακά πλάνα από τηλεοπτικές συνεντεύξεις, συνεντεύξεις Τύπου και άλλες δημόσιες εκδηλώσεις.

Οι σκηνοθέτες περιλαμβάνουν και την φωνή του από ραδιοφωνικές εκπομπές και τηλεφωνικές κλήσεις που ηχογραφήθηκαν από την ίδια τη Μία. Τέλος, δείχνουν τον ίδιο το σκηνοθέτη να διαβάζει σχετικά αποσπάσματα από την πρόσφατη αυτοβιογραφία του. «Ο κόσμος δεν μπορεί να ξέρει πόσο πραγματικά βαρετός άνθρωπος είμαι. Δεν δοκίμασα ποτέ ναρκωτικά, εδώ δεν μπορώ να πείσω τον εαυτό μου να πάρει δύο ασπιρίνες μαζί. Ζω μία ρουτινιάρικη ζωή που έχει το ίδιο καθημερινό μοτίβο: σηκώνομαι, δουλεύω, κάνω πρακτική στο κλαρινέτο, πάω βόλτα στο πάρκο και με συγκεκριμένη διαδρομή…».

Η δημοσιογραφία για να είναι αδέσμευτη-ανεξάρτητη πρέπει να χρηματοδοτείται κυρίως από τους αναγνώστες. Πρόκειται για κανόνα αποδεδειγμένης ισχύος. Εάν πιστεύετε ότι το SLpress.gr προσφέρει κάτι ξεχωριστό, ότι αξίζει να επιβιώσει και να βελτιωθεί, ΕΝΙΣΧΥΣΤΕ το.
  • Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr
  • Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.